Min søsters vilje og overaskelse her hjemme

Vi stoppet ved nok en urtehage:))jeg begynner å bli veldig glad i disse velduftende hagene no:))



Urter er jo ikke bare mat,noe er medisin og mye er flotte blomster ,felles for alle er en vidunderlig duft.



I urtehagen var der et gammelt hus,og her sitter dei ei dame og spinner,ikke ull men lin

:))vi går inn i huset

Huset har 2 rom og dette er soverommet

Her skulle ikke dei små fryse

det andre rommet var viet til handverk:))

ser dere denne vakre blå blomsten?det er lin og frøene i skåla er frø fra akkurat lin.Jeg sier til min søster att eg vil prøve å så lin selv,jeg kjøper jo masse linfrø til knekkebrøda mine:))tenk å få ett teppe av blå blomster:))men er det muligt å så av dei frøa vi kjøper på kolonialen?

Igår fikk jeg en overaskelse,jeg skulle ut og gå tur da jeg slår øynene bort på noe blått .Jeg må bort og se,det er linblomster:))i min hage:))

Er det mulig noe så gøy,

litt uklart bilde,det får gå

hvordan er det mulig,jeg har 2 stilker med linblomster:))jo her stod syrintreet vår og i den hadde jeg kokosnøtter med frø og fett i til fuglane i vinter,vi sagde ned syrinen i vår da den var blitt så glissen dette har gitt lys til frø som har lagt igjen etter fuglens måltider i vinter:)) så nå hvet jeg att det er fult mulig å så disse frøa fra butikken selv og jeg er spendt på å se om jeg får fram noen linfrø selv;))

No fikk jeg en overaskelse til:))

korn,jeg elsker dei veldige kornåkrene ,egentlig skulle jeg ha plukket meg noen strå:))men det gjorde jeg ikke.

men se her,det kommer korn under syrinen min:))frøene kommer nok fra meisefettet som var fylt med frø inne i en kokosnøtt,no krysser eg fingrane for en fin høst så mine overaskelser får bli modne:))

Ellers har dagen i dag gått til plenklipping ,noe min kjære tok seg av,jeg klipte noen kanter og ryddet unna en del ugress.Maroder i kroppen,jepp så i morgen blir det pause,da tar vi oss en byatur til Ålesund og bare koser oss

12 kommentarer

Siste innlegg