En innholdsrik søndag:))

Da ble det nok en dag med masse innhold og liten tid til bloggen og jeg har storkost meg:))

Min kjære hadde forskjellig han måtte ta tak i idag så jeg og yngstesønnen har vært ute hele dagen ilag:))

Vi starta dagen med en blå blå himmel og tur på fjorden:)no er garna satt igjen

Det var 5,7- ute så varme klede var påkrevet.

Da garna var sett gikk vi hjem og skiftet til fjellsko :))fruen har lyst å hule ut knuter som finnes på gamle trær,sønnen mener å vite hvor vi finner noen så vi gikk på oppdagelsesferd.

sommerfjøsen vår ute i utmarka

upåklagelig utsikt,men oppoverbakke i utmarka med masse vintertøy på krever sin kvinne:))og denne kvinnen her ble ganske så sliten,vi fant det vi var på utkikk etter men før vi gikk hjem måtte jeg ha en liten pust i bakken

Vel heime måtte litt middag tilberedes,i dag hadde vi den lette varianten:)ferdig grillet kylling lettvint og godt.

No hadde jeg egentlig tenkt å surfe litt på bloggen:))men neida no ville sønnen hente knutane vi hadde sett oss ut.

Det var bare å kle seg opp igjen og traske ut i marka nok en gang:))

Kondisen snakker vi ikke om:))jeg hørtes ut som en sur blåsebelg hi hi.

første knute,men det var tyngre en forventet så sønnen fikk virkelig trent armstyrke:))

og medan sønnen kava med den store så avbarket jeg en liten:))

Denne svære her skulle vi også ha:))så når den første løsnet fra treet begynte sønnen på den største og jeg begynte å ta av barken på den første

litt av en størrelses forskjell,og den siste er dobbel så stor som denne

spissen her skal sages av før den skal finrenskas  og pussast og så skal den hules ut til en skål:)

Denne ruggen her har en fin fasong lik en trau,og tung var den 7-10 kg minst .Sønnen sleit med å få den løs,jeg mente han kunne gi seg men stirrige som han er ville han få den løs:))og det greidde han.

No har vi 4 små og 2 store og masse trearbeid å kose seg med:))

jeg har aldrig gjort det før så jeg er spent på om jeg får det til:))

No skal jeg bare sitte og kose meg nyte det gode lyset min nye lampe gir

nydelige blomster

og ny strikkebok

tenker jeg sover godt i natt:))rød og frisk i ansiktet også skulle nesten tro jeg var solbrent:)

ønsker dere alle en fin og god søndagskveld

18 kommentarer
    1. Tar det siste først jeg, den strikkedressen var skikkelig fin :))
      Slike knuter eller koter som jeg sier er kjempefine, jeg har en stor en som jeg har blomster i , men mange bruker slike til fruktfat. Jeg har aldri rensket slike, men “cluet” er vel å få av all barken så den blir glatt og fin og ikke har rester som kan råtne tenker jeg
      Nydelig vær og bilde av deg på fjorden :))

    2. Sirdalsrypa:det var mye fint i boken,kjøpte den av datteren som ikke avbestilte fort nok i bokklubben:))hun strikker ikke.
      Barken var ok å få av,men uthuling har jeg ikke prøvd før må kjøpe rette sort kniv før jeg kan begynne den prosessen

    3. Hei min venn. Ein skikkelig kose dag, med mye uteaktivitet. Det er ikkje dårlig. Så har du skaffa deg arbeid til styggevers dager inne også. Masse kjekt både med knuter og strikkebok. Vakkre blomster også. du sitter vel berre å gliser for deg sjølv du no. til natta søv du nok godt ja. klemmen

    4. Du er jammen meg utrolig sprek og sunn. For en herlig søndag du har hatt!
      Treknutene var et smart påfunn. Jeg gleder meg til å se hva du får ut av dem.
      Nå kan du nye resten av søndagskvelden og kose deg med god samvittighet!
      PS! Masse flotte bilder!!

    5. sigridfraenget:som uføretrygda er det kjekt å ha noe å bedrive tida med:))drømmen om å prøve uthuling av treknuter har jeg hatt i mange år:))trim ja det skal være vist at jeg fikk i dag,og med termodress blir det ekstra tungt å gå

    6. gretashobby:ja i dag har jeg vært ute hele dagen bortsett fra tiden vi brukte på middag.
      Disse knutane skal jeg jobbe med straks jeg får uthulingsknivane jeg har bestilt på nett:))og så må eg strikke litt dukkekle til ungdomslaget sitt årlige basar 4 mars:)du kan godt si jeg er fornøgd med denne dagen ja:))

    7. Med andre ord:takk:)sprek:))både ja og nei men jeg henger på,går ikke fort med slitasje i begge hofter men jeg er jo glad i friluftsliv så da lyt en bare presse seg selv.
      Har sett så mange vakre skåler av slike knuter no håper jeg att jeg får til noe som ligner en skål:))har bestilt uthulingskniver så da blir det noen timer med arbeid tenker eg:))er litt spendt selv

    8. synnovesyr:takk Synnøve,ellers må det nok sies att i dag var det sønnen som drog mora ut på tur:))jeg sitter jo her og snakker om drømmene mine uten å realisere dem:)så sønnen tok meg med og hogde ut knutene til meg,no har jeg ingen unnskyldning for å ikke gjennomføre mine drømmer:)

    9. Du er en ordentlig tøffing Connie,,er visst ikke noe som stopper deg i dagens gjøremål og turer ut i både båt og på vandring:) Jeg ser på bildet at været har vært fint også,,det gjør alt for en deilig dag utendørs,,og nå tror jeg du allerede sover godt etter frisk luft og masse mosjon på kroppen:)) Blir artig og se hva du får til med sløydarbeidet fra knutene,,og ikke minst noe fra strikkeboken:))

    10. Hobbystua:Takk Marianne.Ja jeg er glad i friluftsliv og slike knuter synes jeg er så vakre.Dei 2 store vil jeg prøve å lage skåler av,dei 4 små får vi se hva blir,først må jeg få knivane som jeg har bestilt på nett.
      Det var mye flott i strikkeboka,yngstedatteren vår likte godt noen sett med løs krage,votterog sokker:)vi får se når jeg er ferdige med litt dukkekle.
      Ha en fin dag du også

    11. “frisk” og rød i ansiktet ja 😉 Når du utsette dej for sol og kulde og derfor blir rød, e det meir skadelig enn “friskt” 😉 hehe, smør på dej den som du fikk av Tonje og Robert til jul.. den beskytta dej mot kulden på hendene og i ansiktet <3 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg