reisen går videre til Fujairah

God morgen.Ja for min del kunne den vært bedre for i dag har jeg hodepine i tillegg til øyeplager og topper i ørene,men jeg skal ikke klage det går nok over:) nei jeg tenkte jeg skulle ta dere med til dag to på cruiset vårt :))FUJAIRAH ,landet vårherre glemte ble det sagt:)men samtidig noe fasinerende

Fujairah har en trist cruisehavn,det eneste mann ser er svære siloer som er kornlagre,det er ikke lov å bevege seg på havneområdet så det blir sett om shuttelbusser som kjører kontinuerlig frem og tilbake hele dagen,en vei inn til kjøpsenteret tok ca 30 min.

I forhold til Dubais overveldende byggninger var det fatteslig i Fujairah,mye stein og sand ,lave enkle bygninger,støv og lite grønt

dette var vel noe av det likaste vi kom over

i Fujairah var det 1 kjøpsenter,ikke så stort men stort nok ,og ja det var HM i kjøpsenteret og jeg fikk kjøpt meg et antrekk som jeg vil skrive om litt senere :))I Fujairah spaserer mann ikke ,om en skulle bli fristet ville nok taxisjåførane sett rart på oss :))det var buss til døra og derfra tilbake til skipet.

Her tok vi omtrent ikke bilder for det var her vi møtte flest kvinner i heldekkende burka ,noen viste kun øynene og noen hadde heldekkende forran ansiktet,og vi hadde ikke lov til å ta bilder av disse kvinnene

på vei tilbake til båten knipset vi noen av husene

legg merke til gatelysene som har samme farge som husene og to lamper på hver stolpe,en som lyser på veien og en til fortauet

det er egentlig ikke så mye mer å si om dette stedet,disse bildene viser dere det likaste vi kunne se av Fujairah :))et ødslig land med 1 kjøpsenter,husker jeg tenkte att her må det være trist å være kvinne

båten går videre,det ligger et dis over Fujairah ,og jeg tenker att Sheiken godt kunne brukt litt av oljepengane her også,for Fujairah er tross alt 1 av dei 7 emirentene som han har makt over

og når sola går ned fortsetter livet ombod i skipet medan vi seiler mot nye eventyr

8 kommentarer
    1. Akkurat her beskriver du grunnen til at jeg ikke har lyst å på cruise. Du blir losa frem og tilbake til plasser turoperatøren vil at du skal besøke .. og de bestemmer når du har sett nok. ;o)
      Lurer på om du kan ha vært på samme cruise som sjefen min. Han landa på Gardermoen mandag ..

    2. God morgen. Etter den søte kløe kommer den sure svie heter det ofte. Kan vel sei det om både Dubai og Fujairah, om att du ahr hatt det kjekt og nå ikkje er i form. Men det går over heldigvis.
      Glad vi slipper å ha det slik som dei kvinnene ja. Skjønnner ikkje dei unge kvinnene som påstår dei velger det sjølv her i Norge. det må vere ein form for protest. Ja, ja Sr frem mot neste kapittel i din saga om den flotte turen. God bedring ta vare på deg sjølv i dag

    3. Marit: det er nok ikke utenkelig att sjefen din var på samme tur,det var tross alt 220 nordmenn ombord :))
      Når det gjelder turane vi har på land så er dei helt frivillige,en kan gå på egne oppdagelser bare en kommer ombord til rett tid :))om ikke reiser båten fra deg for den venter ikke.
      Vi hadde flere i gruppa som ikke ble med på fellesturane

    4. Greta: Jeg overlever nok :)med et par paraceter innabors er jeg oppegående.
      Uff ja å gå så innpakket og i tillegg tilldekket 100% i ansiktet med en luftfuktighet på 40-58% hadde jeg kovna,det satt et par slike på en kafe og spiste,dei satt der og løftet litt fra sløret så det fant munnen ,hadde blitt tullet eg da ja

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg