Sykkelen og jeg )

Nå har endelig sykkelen min fått seg en overhaling,bremsene måtte justerast og det betyr att bakhjulet går rundt igjen ))så i dag ville jeg på en sykkeltur.

Ute var det varmt ,skyet men tørt,men tenkte en liten fleecejakken var grei å ha alikavel,jeg sykler gjennom Bjørke og framover dalen,jeg nermer meg huset til ei venninne da det uten forvarsel bøtta ned,hvor kom allt det regnet fra skjønner ikke jeg.Det var bare å komme seg fort bort til huset og håpe hun var hjemme ,og det var hun )) jeg fikk komme inn og jeg fikk et varmt pledd over skuldrane,hun hadde varm kaffe ferdiktrekt på kanna ,vi hadde en hyggelig pratertid )

Etter en stund såg været såpass bra ut att jeg måtte komme meg hjem igjen,med en hånduk til å tørke av sykkelsete gikk vi ut,men jammen begynte det å regne litt igjen,ja ja jeg skulle hjemover ) kom ikke langt før regndråpane opphørte

jeg kunne stoppe sykkelen for et bilde ) litt klam i baken men det regnet iallefall ikke ,jeg kommer ned til Bjørke igjen og der titter sola frem

jeg stopper en gang til )) jeg elsker denne kvite revebjellen,må prøve å skaffe en til min hage også ))

Fra Bjørke til Leira er det 2 kilometer,jeg sykler og vel hjemme er alt tørt,ikke spor etter en eneste regndråpe,helt utrolig spør du meg ))

Jeg lager middag og får den inn i ovnen før eg tar en runde i hagen,det er noe som er vakkert der ute

nå blomstrer duftrosen en gammel sort som blomstrer rikt akkurat no og har den deiligste duften i hagen

denne buskrosen trodde jeg var død,nå står den der meteren høge med mange knopper på ))

mørkkongslys,jeg bare elsker denne vakre planten,jeg snappet opp en rot i veikanten et år,og nå dukker den opp overalt i hagen min ) og den finner vei der jeg allerede har ettablert blomsterbedd

Jeg kjøpe en rosa variant et år,og jammen dukket den også opp på et nytt sted i år

disse to har sådd seg selv ved siden av hverandre bak drivhuset

passer fint der ja )

denne revebjellen har også forvillet seg inn i hagen og står der så fin på elvakanten )) lilla men litt lysere inni en dei vi ser mange av overalt,kjekt med fine blomster som planter seg selv synes eg .

Jeg går i hus igjen,og har ikke fått sett meg ned før regnet nådde Leira også hi hi,men denne gangen ble jeg ikke våte )

 

14 kommentarer

Siste innlegg