på tur med bloggvennine

Godmorgen i finværet,ja det er iallefall fantastisk hos oss nå ) ikke mer enn 9,5 + nå på morgenen,men det kommer nok opp mot dei 30+ i sola i dag som i går.

Ja i går var dagen bloggvennine etdiktomdagen kom på besøk igjen,det var dags for en fjelltur vi har snakket om noen måneder.Fjella rundt meg er høge,dei fleste godt over 1000moh,vi skulle til Kårdalen som ligger ca 905 moh og turen går nokså bratt rett opp fra første steg,da er det en fordel att det meste av snøen er borte vekk )

Mette kommer og vi gjør oss klar og går ca kl 11 ,det er varmt og jammen blir vi svette nesten før vi begynner selve fjellturen hi hi ))

Vi går gjennom granskog før vi kommer ut i gress og buskas som går oppom knea,det er tungt å gå i varmen og for første gang er jeg litt svimmel på vei oppover,mulig det var for lite mat i magen kombinert med varme,men med mange små stopp og en litt lengre da vi paserte tregrensa kom også jeg meg opp ) og her er en tydelig fornøgd Mette,for en slik følelse og utsikt får en hverken gratis eller uten å klatre slike høge fjell ) vi er stolte

kan det ble vakrere spør no eg ?

maten smakte herlig,svimmelheten var som blåst bort og den kom ikke igjen ,praten går og vi bare nyter det å sitte høgt til fjells og kjenne på roen,varmen og ta inn alle inntrykkene der oppe.

Vi lar sekken ligge og beveger oss innover i dalen et stykke,må jo vise frem selve dalen også =)

))

det er mange bittesmå skjønnheter i høgda

her finner vi roen

ikke bare bare når et flott bilde skal foreviges ))

selfie på snøen,ja her oppe forsvinner nok aldrig all snøen helt gjennom en sesong

klokka går,vi er kommet et godt stykke utpå ettermiddagen,det er lang vei ned igjen så vi rusler mot sekkane våre plukker dem opp og begynner den lange vandringa ned igjen

men først noen siste selfier ) sist jeg var her oppe ser jeg på bilda mine att er 3 år siden,den gangen bedyret jeg att det var siste gang ) men jeg er virkelig stolt over att jeg greidde turen en gang til og hvem hvet det kan ble flere for det som plaga meg sist jeg gikk her var store gnagsår,og da gjør det vondt å gå uansett,så gode sko er et must

eg e glad Mette ville ta denne turen sammen med meg og jeg tror hun er veldig glad for att hun ble med )

glatte steiner og røtter,bratte partier her må en gå forsiktig,i fjellet leker en ikke ,så vi har full konsentrasjon på vei ned igjen med hvor vi trår

vi bruker ca 7 timer på turen,koser oss masse og sitter igjen med gode minner

Vel heime får vi dusjet oss for her har vi flått,dem kødder en ikke med,best å dusje og vaske kle etter hver fjelltur så beista ikke biter seg fast hi hi .

Min mann hjelper meg å lage middag og lagsen smakte deilig etter en dag i fjellet,etter middag roer vi ned med litt prat og en kaffekopp,og hvem hvet kanskje jeg besøker Mette før dette året er omme ) og da ville vist min kjære også være med hi hi ,skal ikke se bort fra att en svart bobil ruller inn på tunet en vakker dag )

0 kommentarer

Siste innlegg