dagen tok en annen vending

Dagen i dag skulle egentlig være nokså travel,ja for vi fikk en halv hjortekolle som måtte hentes i dag og jeg var forberedt på å stå hele dagen på kjøkkenet og partere og pakke,men slik ble det ikke )

Min kjære har skaffet en som parterer og pakker for oss ) så han er på tur med dyret no og jeg fikk dagen fri til andre hyggeligere ting hi hi

himmelen har vært mest blå og det var en glede i seg selv for det hadde meldt regn

vi fikk nyte solen og det gjorde godt )

Jeg ble med ei venninne på handel etterpå gikk vi en lang spasertur,herlig

etterpå ble det en runde opp til svigermor og der fikk vi en lang og hyggelig prat )

Men det er no en gang slik att jeg kan ikke bare kose meg ) må gjøre litt kjedeligere ting også.

I går spurte frodith hva vi likte minst av husarbeid,i dag fant jeg svaret på det,tømme og avrime fryseboks,blæææææææææ

Vi har en stor og en mellomstor og det var sykt masse is på innsiden,det var på tide å gjøre rent og det er litt av en jobb,for isen må tine så pass att den er lett å få av før frysa vaskes og tørkes innvendig.

Det positive er att jeg får en skikkelig oversikt over hva som befinner seg i fryseboksen,for å si det enkelt,vi behøver ikke kjøpe middagsmat på en stund ))

egentlig skulle alle hatt mulighet til å gå ut i hagen og plukke fersk mat ,no henger druene ennå,men tror det nermer seg att vi kan høste en kurv )

en enslig agurk henger i drihuset,og der skal den få henge til over helgen,det er mange små der så får tiden vise om dei rekker å vokse til noe som likner på mat ))

Jeg har kost meg i dag,men når mannen kommer hjem må kjøttdeig måles opp og pakkes så det blir en sen kveld på meg og i morgen er det Volda dag ,tannlegebesøk står på programmet,det ser eg ikke frem til

12 kommentarer
    1. Hei, hørtes ut som dagen ble enklere for deg og armene dine. Selv liker jeg å holde på med slakt. he he, skulle vel ordnet fryseren jeg også. målet mitt er jo å få spist opp litt i fryseren nå før jul. Burde vel lage en liste over hva man har der, men det vi sliter mest med er vel å huske å tine det i tide. Er vel litt impulsive, og må ofte kjøpe litt nytt pga. det..Går litt fort her i svingene, å ingen av oss klarer å være helt med hele dagen 😉

    2. Så deilig du slapp parteringen 🙂 Mye mer morsomt med andre koselige ting. Og du, alt husarbeid er rimelig kjedelig 😀 Men ikke for deg, mange morsomme mat-lage-lagre-saker som du er super -god på som sikkert er gøy også 🙂

    3. Åååå så flotte druer!! Herlig..de er jo så vakre å se på også..fryseren ja..hmmm..har ikke avrimet den på leeeeennge…kanskje gjøre det en dag..for ja, det ER masse is i den..Takk for påminnelsen..men har også en stoooor bod som må ryddes..må få gjort det snart.. en dag..kanskje…hihih..utsetter og utsetter..og tannlegen..hmmm..ja det skulle jeg også ha vært..nei..det orker jeg ikke…hihih. Ha en god kveld! etter all jobbingen..:-)

    4. Sikkert godt og slippe unna parteringen av hjorten og heller kunne gjøre litt annet når du først hadde muligheten. Så det hørtes ut som du har hatt en flott dag og nå er nok fryseren klar for mye gode kjøttvarer . Deilig og kunne ha litt snadder og ta frem i vinter. Jeg setter gjerne et par bøtter med varmt vann i fryseren så går det mye fortere og få tiningen unna. 🙂 Er litt av noen drueklaser du har og blir dem søte også? Artig og få til noe slikt,men du har grønne fingre med rette ord. En fortsatt fin kveld og en riktig god helg:-))

    5. Hobbystua: veldig greit å slippe parteringen ja ) men jeg måtte pakke kjøttdeigen.
      jeg setter også bøtte med varmt vann i frysa,så det gikk veldig greit,men det må gjørast.
      druene er søte ja ) er ikke sikker på når dei er modne for eg ser att dei vokser seg litt større no,vil derfor la dem henge litt til

    6. Så godt at du slapp å partere å pakke alt kjøttet da. Da kunne du nyte dagen venner og sivgers og ellers gjøre ting du ikkje liker hehe. Avriming av frys har eg aldri gjort. Men det blir gjort hos oss også hehe. Det har alltid vore T sin jobb.
      Skal tro om vi kommer til å sette noen fra til våren. Det er det ingen som vet hehe. Ha ei fin helg vennen klem

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg