en vakker bukett

det ble en spasertur i dag,en tur rundt garden og jammen plukket jeg meg en fin liten bukett også som nå pynter opp på salongbordet.

den første jonsokblomen blomstrer,men den visner fort i en bukett så den får pynte opp ute

jeg tok med noen løker av villtulipan en gang jeg var i Sandnes,i år kom der en blomster for første gang,men noen spiser dem ( urg…………

soleiehoven lyser virkelig opp nå,stor og fin ,og ja noen ble med i buketten

denne kom også i buketten,åkersnelle eller kjerringrokk som noen kaller den

 

det har forvillet seg noen fargeklatter i utmarka,nydelige kuleprimula

ja noen fylte påskeliljer også,det r koselig når slike fine farger dukker opp der en minst venter det

bygda er grønn nå

ved en lun vegg blomstrer tulipaner

en vakker tulipanknopp

et helt bedd med perleblomster,og ja jeg plukket med meg noen hi hi

og vel heime kom buketten i vase

 

Da jeg kom hjem plukket jeg inn noen ramsløkblader og lagde meg et glass med pesto,kan ikke høste alle blader,noen må stå igjen,for nå kommer blomstene og jeg tror dei må ha noen blader attmed seg )) så håper iallefall jeg att blomstene vil sette frø og spre seg litt )

Da jeg akkurat var ferdige ringer ei venninne,jeg inviterer til kaffe ) så her ble det en trivelig ettermiddag i hyggelig selskap.

Det ble en fin og fargerik dag i dag også )

 

23 kommentarer

Siste innlegg