en hel dag i hagen

i dag har vi virkelig hatt en deilige og varme sommerdag,det ble kortebukser og bikiniliv,og ut i hagen hele dagen,nå slår ikke jeg plen så ofte,den jobben tar mannen,men innimellom må jeg ta kantane ,og i dag trengtes det sårt,nei jeg rakk ikke hele hagen,men fikk tatt det verste .Når sola skinner og jeg klipper kanter,ja da svetter fruen,noe som betyr fluger,litt overdrevet men skitt au,jeg hadde en milion fluger på meg i dag ,iallefall føltes det sånn.

For å si det mildt så var det en velsignelse å gå inn i dusjen etterpå ))

Bli med en tur i hagen da,litt oppdatering fra grønnsakshagen også

denne delen av hagen er borte ved grønnsakshagen,ikke mye som blomstrer her nå ,men hylletreet kommer no med sine blomster,så noe kommer

vi bruker hylleblomstene til saft,men ikke alle det hadde blitt for mye ) noe lar vi bli til bær,så lager vi saft av bær også,det er bare så deilig .

telte 12 squasher i grønnsakshagen,og vi som snart skal på ferie )

det blir rikelig av den sorten i år

her spiser vi spinat

men vi kan også lage en blanda salat for her er det salat under duken

og en annen salat i tønna,

fenikkelene har begynt å danne knoll

under duken stortrives grønnkålen )

luftløken har mange småløker i toppen no

oreganoen har vokset ut for andre gang ,har høsta en gang i år

poteter )

åja det vokser og gror,i tillegg kommer det nok både sellerirot,kålrot og gulrot også utover seinsommeren )

og i drivhuset blomstrer tomatene,men paprikaplantene har ikke kommet med blomster ennå så jeg er spendt på om jeg får noe på dem i år )

13 kommentarer

Siste innlegg