en liten skogstur

I dag måtte jeg ha en liten skogstur,var så rolige på førmiddagen og følte behov for å bevege en ganske så stiv kropp,og som jeg har sagt før på denne tid av året er et nett og soppkniv alltid med i skogen :))

er så masse fint å se på veien til skogen,nydelig røsslyng

så var eg i skogen

og her fant jeg såklart litt god matsopp

jeg fant litt traktkantareller

jeg fant et par store kantareller og tre små

og jeg fant tre fine steinsopper,

i dag tok jeg en uvanlig middagsvariant,pølse i brød :)) men jeg satte en liten vri på dem,for jeg sprøstekte all soppen og brute det som topping på pølsene :)) det fungerte helt tipp topp det ,og mette ble vi :))

  må vise litt av epletreet mitt,kjøpte to nye for ikke mange årene siden og i år er det så masse epler på det ene att greinene må støttes opp for ikke å knekke,ikke lenge før det må bli eplekake her i huset tenker eg :))

14 kommentarer

Siste innlegg