utifrilufts utfordring

Ja vi ble jo utfordret av frk utifriluft til å vise frem stedet en bor på :))

Jeg bor på bygda ,det er en lang dal inn til oss og mange små grender eller steder,min boplass heter Leira )) og her bor vi 11 personer fast i ukedagene,når helgen kommer er vi fast 15 og hver 14 dag 16 personer,det er fordi en jobber på annlegg og en familie bor i sentrum i ukedagene,sånn er det,i tillegg har vi et fritidshus her,der bor det folk noen uker eller måneder hvert år.

Vi som bor her har fjorden og naturen mvi har hverken butikk eller annet men vi har det bra alikavel

her bor jeg :))

her er vi tre husa som bor helfast med folk hele uken hele året

om jeg vil besøke grannen jeg innimellom nevner må jeg oppover,og siden vi bor inne i en bukt er det bare fjell vi ser når vi går oppover :=)

 

i disse husene bor det ingen no,men til høgre for husa bor grannen,dei har geiter

disse er veldig folkekjære.Grannen har den finaste driftsbygningen i bygda,den lyser opp i hverdagen

hele muren er et stort maleri

en tur rundt garden er en tur langs foten av fjella

når vi står her oppe på toppen og ser nedover mot husa vi bor i ser vi fjorden,det tar oss 2 minutter å gå ned til fjorden fra vårt hus,kanskje 3 minutter 🙂 der har vi en naustrekke,en gammel kai ,der fisker vi ,bader eller bare går en tur for det er der veien går til og vider fra Leira ,det er liksom bare en vei her 🙂

Vel dette er plassen jeg bor på,skal jeg vise den frem så er det naturen,fjella og fjorden for det er det vi har her inne i fjorden hvor jeg bor :))

22 kommentarer

Siste innlegg