du trenger ikke en hel grønnsakshage

det er november og jeg har vært en tur ut i grønnsakshagen,men du trenger ikke en hel grønnsakshage for å dyrke frem noe selv.

Litt utpå seinsommeren hadde jeg en kvitløk som var i ferd med å se bedre dager,men jeg kastet den ikke,jeg delte den opp og stakk feddene ned i jorda ute i grønnsakshagen 🙂 men det går fint i et blomsterbedd også eller hvorfor ikke i en krukke på terassen 🙂

Mine fedd vokste til noe som minnet meg om vårløk , jeg tok en tur ut for å høste dem inn,rekner med att dei kan fint fryses

det er jo hyggelig å kunne høste litt i november :)) i tillegg til kvitløkgresset tok jeg inn en bukett med oregano,ja den har jeg høstet i flere omganger og den er fortsatt stor og fin der ute 🙂

oppkuttet kvitløkgress 🙂 noe går i fryseren men noe kommer i en tomatsaus jeg nå har laget

Jeg hadde 4 store tomater igjen av dem jeg dyrket frem selv,nå var dei i ferd med å se bedre dager,så resten ble til en god tomatsaus

tomatane fle varmet opp og flådd,for jeg kuttet dem i biter og hadde i en kaserolle

jeg freste en løk i litt olje + en bit paprika ,ja den var også fra drivhuset mitt og siste biten jeg hadde igjen 🙂 når løken var blank hadde jeg oregano og kvitløkgress i og freste videre litt til,så helte jeg alt oppi tomatane

dette får putre til alt er mørt i tillegg hadde jeg i tomatpure ,salt og pepper og bittelitt chilipure 🙂 og noen dråper sitron.

Nå har jeg kjørt stavmixeren gjennom sånn full fart,vil ikke ha helt pure men noen biter 🙂

fin måte å bruke alle rester på ,når denne har fått kjølt seg ned er det bare å fryse ned for seinere bruk ,om dt være seg pizza eller spagheti :))

Nå må jeg rydde kjøkken for her venter jeg besøk om litt ,ha en fin dag

20 kommentarer

Siste innlegg