med fare for å spise for mange :=)

Jeg hadde store planer om å gå en tur i dag,men slik ble det ikke,her ble det smertestillande og en dag inne ,men jeg har kost meg alikavel.

Dagen startet med att svigermor såg et program på tv ilag med meg,ja for vi fikk ikke sett siste episode av oppfinneren i går kveld siden vi var på konsert,så hjalp jeg henne med noe oppe med henne etterpå ,før jeg gikk ned til meg selv og lagde deilige medisterkaker med en liten vri :))

Så med fare for å spise for mange deler jeg det med dere

jeg tok en pakke medisterdeig og blandet med en pakke hjortekjøttdeig ,har dere ikke mulighet for hjortekjøttdeig så bruk karbonadedeig

elt deigen litt seig med 3 ts salt

ha i 3 ss potetmel

1/2 ts nelikk

1/2 ts ingefær

1/2 ts kardemomme

litt grovkverna pepper

bland dette inn i deigen

2 egg ca 4 dl veske (melk,fløte eller matfløte) tåler en ikke melk så bruk vann eller alternative melkesorter som f.eks havremelk,rismelk

melk og egg eltes inn vekselvis,pass på å elte deigen seig mellom speingane

stekes i smør og olje,ribbefett kan brukes om en har det i hus

mmmm,disse ble farlig gode :=)

Jeg stekte i rikelig med fett og jeg ser ingen grunn til å forkaste det fettet,det ligger jo mye god smak i det etter stekingen

så da vender en inn litt hvetemel og bruner det på pannen så har en jamning til en god brun saus i julen :=)

ønsker dere en fin ettermiddag videre

 

12 kommentarer

Siste innlegg