strikket med en sus av historie

som jeg skrev litt tidligere så hadde jeg noen nøster med ekte hjemmelaget ullgarn liggande,bestefaren til min mann hadde sau,ja det hadde min svigerfar etter sin far også,men garnet ble til fra tiden min manns bestefar drev gården her,sauene ble klippet og bestemoren her i huset kardet ulla og spandt garn,noe fikk beholde den opprinnelige fargen og noe ble farget

jeg strikket et sitteunderlag og det var da jeg hadde tovet den att ideen kom for meg,det er slik att min mann har 4 søsken og da jeg såg att garnet rakk til flere sitteunderlag ville jeg lage et til hver av dem, et minne fra sin bestemor som har kardet og spunnet garnet,bestefaren som stelte og pleiet sauene,mer ekte kan det ikke bli :=) nå er jeg ferdige og har brukt opp alt garnet,så gjennstår det bare å gi gavene ved høve,og det håper jeg att dei alle vil sette pris på

jeg hadde igjen en liten rest av garnet da disse sitteunderlagene var ferdige,det ble til 4 gryteunderlag enkelt og greit

disse er ikke tovet ennå,det blir nok og disse blir tykke og gode til å sette varme gryter på

gode varme ting med en historisk sus i seg

22 kommentarer

Siste innlegg