fargeutfordring fra nathles eggeskal

jeg gjorde det enkelt med fargeutfordringen grå,den la jeg inn i innlegget tidligere i kveld,men så ser jeg att nathles har utfordrett oss på eggeskall også,jeg maler egentlig ikke egg lengre og påskeeggene barna lagde opp gjennom årene tok musene seg av,men jeg minnest en sommer tjelden strevde med å få ruge frem små kyllinger,jeg har tatt div bilder av fuglegg ,men finner dem ikke i arkivet,kan være blandt dem jeg slettet ved et uhell,men fant tjeldegg i arkivet så det får være mitt bidrag på eggeskall

tre fine egg rett på bakken,desverre ble disse ikke til små kyllinger,hvem som fjernet dem hvet jeg ikke ,men tjelden vil ha kyllinger og legger nye egg

2 fine egg legger tjelden,desverre tar svartbaken disse,tjelden legger en tredje gang 1 egg på det forsøket,men det ble desverre ikke små tjeldunger på det paret den sommeren,men fine eggeskall det ble det :=) håper tjelden er heldig denne sommeren,for det er jo trivelig når fuglene greier å få frem fine avkom

12 kommentarer

Siste innlegg