hvorfor skal ryggen være så vrien ?

Ja jeg spør jeg,jeg liker jo å styre i hagen,men ryggen min liker det virkelig ikke.Her har dagene nå gått i å få i gang grønnsakshagen for sesongen,det tyngste arbeidet er gjort,men så er det dugnad i bygda i tillegg,søppel,plastikk og alskens skrot,jeg vil jo være med å bidra og det er nettopp det jeg har gjort et par dager,men med så mye bøying så roper ryggen nå om nåde .

Det er greit,jeg og min svigermor får si oss fornøgde med vår innsats for sammen har vi fyllt opp 8 fulle sekker med stort sett plastikk,rundballplastikk.Jeg mener seriøst att det skulle vært påbud for bøndene som bruker rundballer å rydde opp etter seg,men sånn er det ikke og noen lar plasten bare ligge og flyte ( ja ja vi fikk iallefall vekk mye.

Men nå som jeg endelig skulle kose meg i grønnsakshagen så blir det bare et mare pga ryggen,så nå tar jeg ferie fra utearbeid,jeg har sett noen poteter,sådd gullrøtter,kålrot,og i dag sådde jeg salat redikker og plantet ut noen små spirer av grønnkål

jeg har fiberduk over kassene som er sådd i ,for det blir lunere for frøene i tillegg holder det borte en pus som har funnet ut att mine kasser er gode å grave i .

jeg har strødd utover sagmask så det blir mer utrivelig for sneglene ,etterhvert skal jeg legge aviser oppå gresset dere ser og treflis oppå der igjen,nå har kompostkverna vår komt og er klar til henting,det blir bra tenker jeg :=)

i går kveld hadde jeg grus på der den gamle kompostkassa stod,aviser først og et tykkt lag med grus sånn att det ikke skal komme så masse ugress,det blir her jeg vil sette en ny varmkopostbinge når vi har fått kjøpt en :=) vannslangen har jeg lagt ut i dag sånn att det skal være lett å vanne når jeg må hoppe rundt med krykker :=)

noen av kvitløkene jeg sette i høst virket litt slappe ,så jeg trekte opp et par stk i dag

den ene var fast og fin,medan en var begynt å råtne litt,jeg fikk rensket bort det dårlige så kunne jeg kutte opp det som var bra,her bruker vi det grønne også

jeg finhakker det og har det i en liten tett boks og legger det i fryseboksen,greit å ha om en skulle trenge litt kvitløk i maten :=)

kjekt å kunne høste litt nå før andre grønnsaker har vokset seg til utpå seinsommeren :=)

nå skal ryggen pleies hele helgen,det betyr att jeg ikke skal utsette den for noen tunge tak som også inneholder bøying .

 

10 kommentarer

Siste innlegg