har vi fått leieboere ?

jeg hvet ikke,men jeg håper det er noen som vil flytte inn :=) Tidligere i vår snekret min mann sammen en fuglekasse,en fluesnapper fuglekasse.

Åsså fluesnapper da,jeg viste knapt att det fantes en slik fugl,hadde iallefall aldrig sett den sorten her i bygda,nå lurte jeg på hvorfor fluesnapper ? navnet sa seg selv,den er ram på å spise flygande vesen .

Vel jeg skulle bortom grønnsakshagen og hente litt gressløk og når jeg alikavel hinka meg bort hang jeg kamera rundt halsen,en hvet liksom aldrig når motivet dukker opp :=)

Idet jeg bøyer meg ser jeg liv ved fuglekassen

en grå liten fugl,hmmm der var virkelig en til og den var svart og kvit,en ukjent art ,jeg måtte inn og sjekke ,dettte var en svart kvit fluesnapper hunn  oi oi oi ,det var spennande ,med kamera rundt halsen humpet jeg meg ut i hagen igjen

jeg setter meg på plenen,dere ser vel fuglekassen :=) den henger i furua bakom den røde rhododendroen ,og like ved siden av er grønnsakshagen min.jeg sitter og nyter,lurer på om fuglane dukker opp igjen,tenker det hadde vært fint for det er likelig med vesen i grønnsakshagen dei mer enn gjerne kan få lov til å spise :=)

så skjer det noe ,det kommer fugl

se den titter inn i huset :=)

en svarthvit fluesnapper hann,vi har rett og slett fått besøk av et svarthvit fluesnapper par :=) her krysser vi fingrane for att dei vil bo i hagen vår og flytte inn i huset,dette var både kjekt og spennende :=)

det er en deilig dag,og det håper jeg det er der dere er også :=)

10 kommentarer

Siste innlegg