turen rundt garden

ja den ble ikke helt som tenkt,det ble ikke fjellsko,det ble sandaler,det ble heller ikke helt rundt for jeg sneiet ned gjennom jorde,men det ble en finn og innholdsrik tur alikavel

det første jeg ser er denne vesle fuglen,den har krasjet inn i drivhuset mitt ( jeg trodde jeg skulle få slippe å oppleve dette flere ganger nå som jeg har limt rovfuglsiluetter på alle sidene av drivhuset.Hvet ikke hvilken fugl det er,mulig en løvsanger eller hagesanger

så skulle jeg ta bilde av humlen,men det var vist mange linseluser som jeg ikke oppdaget før jeg la bilda over på pc

jeg måtte stoppe opp,for her hadde jeg alle tre gjøkane rundt meg ,jeg klarte å få to på et bilde,men det ble desverre dårlig,dei er ikke redde heller

i dag skal jeg plukke hylleblomst,det er på tide å lage en porsjon med hylleblomstsaft

jeg kommer opp til geitene,da kommer dei springande i full galopp

dette er veldig sosiale dyr

og litt kos får dei :=)

jeg rusler videre,hadde planer om å gå hele veien rundt langs granskoggrensa,men jeg ombestemte meg

så istedenfor å gå gjennom grinden ,går jeg ned marka ,hvorfor ? jo jeg hadde ikke så veldig lyst til å ha en liten flokk med sauer hoppande attiveien meg

sauene som går her er glad i folk og kommer gjerne springande om en går inn ,så går dei ilag når en rusler den veien :=)

jeg er observert,så jeg går som sagt ned jorde :=) like greit det

jeg nermer meg hjemme og gjøkene ja dei er her dei :=)

jeg prøvde å snike meg innpå en,kom nokså nerme ,men blei oppdagen så den fløy litt lengre frem,dere ser den i flukt midt på bilde til venstre her

vel hjemme ruslet jeg bort til furua hvor fluesnapperfamilien bor,jeg såg dei fløy inn i huset,men fikk ikke bilde,denne grønnsisiken derimot koste seg uten å ense meg som stod der med kamera,alikavel ble det vrient å få et klart bilde for den hoppet frem og tilbake og var lite iro

vel nå skal jeg ha meg en runde i grønnsakshagen,litt lukearbeid,men jeg har høge plantekasser så det går greit,og til kvelden må jeg vanne litt,det er tørt til tross for noen regnværsdager :=) ønsker dere en vakker dag videre

16 kommentarer

Siste innlegg