oppdatering kjøkkenhage

nå er det lenge siden jeg har gjort noe i grønnsakshagen,så i dag måtte det jobbes litt,det var ikke mye ,men greit å rydde vekk litt ugress før det blir masse :=) så var det fryktelig tørt ,så da jobben var gjort sette jeg på vannsprederen og den har fått gå i 3 timer,nå må jeg bare huske å ha fiberduk over igjen så ikke kålmøllen har fest der borte hi hi .

Slik ser det ut i dag

squashen står i blomst,så nå har jeg tatt bort fiberduken så humlene kommer til

potetene har begynt å lage seg blomsterknopper

så var det her da,jeg trodde jeg hadde sådd salat og rødbeter,men her kommer det salat og tomatplanter

og når jeg trodde jeg hadde sådd rødbeter så var det feil ,jeg hadde sådd spinat :=) og den er klar til bruk nå

sellerirøttene er fine,så jeg har god tro på egne røtter i år :=)

bladpersillen har blitt stor og fin,så den kan takast i bruk nå

masse gulrøtter i år :=) i fjor kom ingen

grønnkålen er stor og fin,noen har laget hull på dei nederste bladene,så her er det bare å begynne å bruke dem selv ,en tar dei nederste bladene så kommer det hele tiden nye i toppen

kålroten vokser fint,så i år får jeg nok noen fine til å ta inn :=)

bønnene som jeg sådde inne og plantet ut ble fort gule og utviklet seg ikke,nå blomstrer dei,så håper eg att dei begynner å vokse igjen også :=) men jeg tok og puttet nye bønnefrø i jorden i beddet sammen med squashen,dei vokser fint,er grønne og friske og ser ut til å trives meget godt,så jeg har et håp om å kunne plukke inn noen ferske bønner i sommer :=)

oreganoen har satt blomsterknopper no,da er det vist på tide å plukke inn for tørking,så vokser dei fint opp igjen :=)

Ja sånn er stoda i grønnsakshagen og med tanke på att vi fortsatt er i juni må jeg si meg godt fornøgde med det :=)

det er ikke bare i grønnsakshagen det vokser,det blir nemlig mange epler på dei små trea mine i år ,det blir bra med plommer,rikelig med rips og litt solbær,tror vi skal få nok av alt i år også :=)

14 kommentarer

Siste innlegg