en koselig helg

fredag ble jeg litt overasket da mannen plutselig ville på tur,jeg var ikke forberedt men er rask å hive meg rundt :=) vi har det meste vi trenger i bobilen så mye måtte ikke pakkes,og så kjørte vi :=) valget falt på Melhus,besøke sønn og barnebarn ,men siden det allerede var kveld da vi kjørte tok vi sikte på å campe ved Dombås ,det blir ca halve veien

på Lom var det en hel lansby med tippier eller spisse telt ,det var utrolig med folk ,litt kjekt å se men vi skulle videre

vi skulle til Toftemo turiststasjon,en koselig campingplass ,og sjekk den stilen som var der da,noen som reiser på camping med stil :=)

etter en god natt med søvn hadde vi 3 gode timer å kjøre på lørdagen,været var nydelig og vi kjørte uten dei store stoppene

da vi kom frem måtte guttene vise det flotte lekeapparatet dei hadde fått i hagen,ja denne var kjekke :=)

vi gikk tur og hilste på hestane ,og der hadde det kommet et føll også

og når vi først var på tur måtte vi innom skulen til elsdte gutt

på skolen var der lekeapparat for lekne bestefara :=)

og medan vi koste oss styrte pappaen litt hjemme og vi kunne komme hjem slappe litt av i solen før vi gikk til dekket bord  ) elsdte sønnen vår liker å lage mat og han er flink til å lage mat :=)

resten av den ettermiddagen og kvelden satt vi ute i solen og bare slappet av og pratet,det var varmt og deilig ,godt å bare sitte og nyte :=)

vi hadde en lang kjøretur forran oss søndagen så i 11 tiden takket vi for oss og tok farvel,det var ennå varmere søndag enn lørdag og det ble rimelig varmt å sitte i bil selv med aircondisjon,så da vi kom til Oppdal tok vi en god pause,handla noe lite kolonial og ruslet oss en tur i gatene,Det er kreative strikkere som bor der tror jeg ,denne bilen var utrolig festlige og inni bilen satt herr og fru strikkedokker hi hi

sist vi var der var det vinter,da var det et hus som stod der strikket og fine :=) dette er blikkfang som står utenfor husfliden :=)

veien går videre og vi stopper på dovregubbens hall,her kjøper vi oss middag ,det er koselig å ordne seg middag i bobilen,men når vi skulle kjøre så langt var det greit å sette seg til ferdige middag :=)

etter middagen gikk vi nok en ruslerunde

vel vi kjører videre

det er bare å nyte over Dovre

da vi kom til Dombås stod denne parkert i sentrum

blir nok kjempefin en vakker dag :=)

vi hadde planer om å gå en tur her også men ombestemte oss og kjørte videre

men da vi kjørte langs vatnet før Lom måtte vi ta en pause,det var godt med iskalde drikke fra kjøleskapet og så kokte vi oss kaffe ,det smakte utrolig godt :=) etter det kjørte vi resten av veien hjem uten flere pauser.

Som sagt tok turen hjem oss 10 timer så da var det godt å finne sengen :=)