jeg er og blir glad i stein

stein er vakkert,det er holdbart og det er ganske vedlikeholdsfritt :=) tidligere har vi lagt duk oppom huset og heller oppå den,mellom hellene ligger det singel og rhododendron,det gir lite ugressluking.

Nå jobber vi med beddet bak drivhuset,dere husker vel hvordan det såg ut for litt siden ?

ja sånn var det,ikke spesielt vakkert og iallefall ikke spesielt enkelt å luke

vi tok opp staudene,dei gav jeg bort,så kjøpte vi div busker som skal legge seg utover og dekke denne lille skråningen,men enn så lenge er det jo ikke store busker,så ugresset kommer jo fortsatt opp på flatene med mold,i kveld fant mannen ut att han ville hente noen heller til meg,slike som han tar vare på når det dukker opp en ,så ligger dei på lager litt her og der :=) men i kveld ble alle dei små brukt  bak drivhuset,og jeg begynner å bli fornøgde

store heller mellom buskene ,det blir lett å gå på og mindre å luke

rydigt og pent synes eg,og med tiden vil jo buskene vokse sammen og da synes ikke så mye av jorda og det blir mindre ugress

og på enden en rein og fin åpning som jeg bruker når jeg skal bort til grønnsakshagen,etterhvert blir muligens hele beddet slik

Så steget mot en mer lettstelt hage er litt nermere nå :=)

 

18 kommentarer

Siste innlegg