en dag i fjella her hjemme

i dag måtte det bli en tur i skauen,og soppkurven måtte være med :=) jeg spiser frokost og rusler i vei

jeg finner sopp,og det beste av alt er att jeg finner flest steinsopp,det er jo den beste soppen :=)

bad selfie hi hi ,ikke like greit når en ikke kan med selvutløser på mobilen hi hi

steinsoppane poppet opp litt overalt

jeg forflytter meg til neste skog,ja for jeg har en runde gjennom 3 forskjellige

siden jeg uansett må oppover ,ja for det er bare høge fjell rundt meg  :=) da blir det flott utsikt utover fjorden

da jeg hadde tatt runden ruslet jeg hjem igjen,det ble en nydelig dag i skogen 3 timer med kos

alle soppane til venste er steinsopperfløyelsrørsopper og svartbrunrørsopper alle nydelige matsopper

til høgre i øvste hjørne noen kremler og under granmatriske + en enkel rødskrubb alle på høgre side havnet i en viltgryte til middag i dag,steinsoppene ligger i sopptørka

tørket sopp kan stå seg i mange år ,greit om det blir et år med lite sopp :=)

etter att vi hadde spist middag ville mannen på en kvelstur,jeg kunne liksom ikke si nei da,så vi tok bilen og med hadde vi søskenbarnet til min mann, hun er her på besøk :=) turen gikk til Viddal et par tre kilometer å kjøre

oppover det går

det er varmt å gå oppover må vite

vel fremme i dalen godt fornøgde,en fin kveldstur

 

lag på lag med klær rundt livet ,men litt godt å ha når vi skulle ned igjen da

det ble en dag i skog og fjell,været har vært helt nydelig og jeg har virkelig kost meg masse

16 kommentarer

Siste innlegg