Ryggen slo seg vrang

Jepp ,jeg var fin da jeg stod opp i dag,men ut av det blå slo ryggen seg vrange,så i dag ble det en hjemmedag.Joda greidde å ta litt husarbeid,fikk unna all klesvask også.Når så det var gjort kom spørsmålet opp,spørsmålet som hjemsøker mange ,nemlig hva skal vi ha til middag i dag :=)

I går tok jeg i hus 4 squash,2 gule og 2 grønne ,da måtte det bli en rett hvor jeg kunne benytte litt av squashen,valget falt på en smakfull gryte

ja først tok jeg en liten klump med kjøttdeig,kanskje 200 g, stekte det,plukket inn siste rest av brekkbønner i hagen oppi gryta en halv boks hermetiske tomater og en boks bønnemix av hele bønner i lake,ja og litt tacokrydder :=) ,dette kokes ihop og tømmes i formen før jeg legger et lag med rå squash :=)

vel vi spiser med øynene også og da må vi ha farger,så jeg fylte på med tomater

et lag med rødløk

og til slutt litt revet ost på toppen :=)

det smakte skikkelig godt :=) ved siden av serverte jeg coscos og salat

salaten bestod av siste rest salat fra hagen,bladbeter,grønnkål,luftløk ,gul squash alt dette fant jeg i hagen i tilleg hadde jeg litt tomat og agurk som ikke er selvdyrket,det ble en fargerik og smakfull middag i dag og ryggen ,ja den er vrien og vrang ennå den så da tar jeg og steker noen vafler til kveldskosen hi hi

18 kommentarer

Siste innlegg