alle liker et teppe over seg

Jeg rekner med att ingen liker å legge seg på bakken uten et teppe over seg,iallefall ikke på denne tid av året,det gjelder små planter og frø også .

Sår en så vil det nok spire etterhvert,men ved å legge en fiberduk over så spirer det mye raskere,tenk så lunt og godt det er under dekket da kontra å ligge der åpen for all kald trekk og vind.

Jeg har jobbet i hagen i dag,plantet to rhododendron som jeg tok opp for et par dager sidentok ikke bilder av det i dag,ikke av hærverket i hagen heller,glemte det helt.

Jeg plantet jo buskmurer der jeg tok opp rhododendron,men først fylt jeg plantehullet med bokashi,(matavfall) la litt jord oppå så planten før jeg dekte til med jord,dette skulle være en matpakke for dei nye buskene ,i dag fant jeg en av buskmurene på plenen og der var et stort hull,matavfallet var bort ,jorda også,og et forsøk på å få opp den andre planten også,skjønner ikke annet enn att det har vært rev i hagen,den har nok luktet mat,nå har jeg plantet den som låg på plenen og jeg har lagt heller nokst tett rund plantene så det ikke er mulig å grave der igjen,så hvet jeg  det til en annen gang,da må bokashien ned i kopposten og omdanne seg til jord der før jeg har det i bedda :=)

så koste jeg meg litt i grønnsakshagen,sådde flere frø i dag og plantet ut squashen og maisen ,og som dere ser har alle fått et lunt dekken over seg ,det spirer fint under disse dukene :=)

pallene rundt gjerde har mannen hatt opp for meg,det er for att vinden ikke skal være så fremtreden i grønnsakshagen,i tillegg har jeg plantet en hekk der i enden bak pallekarmene ,og om noen lurer på dei kvite snorene,ja så var det for att bønneplanter skulle ha noe å klatre på sist jeg hadde bønner der,for dei ble høge og måtte ha noe å feste seg på.

Jeg hadde vakker musikk i hagen i dag

for svartkvit fluesnapper pappa sang hele dagen lang i furua,han har så kraftig og vakkre toner,nesten så en skulle tro der var en hel flokk :=)

Da kroppen hadde fått nok besøkte jeg grannen,det var koselig :=)

I morgen har jeg full dag i Volda og Ørsta,lege,fysioterapaut og kostholdsveiledning jepp blir borte hele dagen i morgen,så da ønsker jeg dere en fin onsdag da

8 kommentarer

Siste innlegg