besøk og vegg til vegg teppe

I dag bestilte jeg meg time hos frisøren,etter att timen var bestilt fikk jeg melding fra bloggvenn Mette ,hun hadde en avtale i Volda og lurte på å ta en tur inn hit etterpå om det passa ,og det passa heldigvis for det er en stund siden sist ,og jeg kom til hos frisøren en halv time før timen ,så jeg var hjemme i god tid før Mette dukket opp.

Da hun nermet seg ble det bedre vær ute ,da er det hyggelig med en lett lunch ute,men hagemøblane var våte for i går kveld regnet det mye ,ja i natt også ,så jeg lagde til i drivhuset med åpen dør :=)

det var utrolig kjekt å se henne igjen og praten går lett ,så blir hun tett og litt vondt i hode,hun reagerer på noe ,og jeg er sikker på att nooe er heggen ,det siste døgnet har dei slått ut i blomst for fullt og her er det mye ,den kraftige lukten reagerer jeg også på ,den er overhode ikke god ,mulig den ble forstterket inne i drivhuset så vi går ut etter maten ,jeg tar henne med ut til sommerfjøsen så hun får se hva jeg bruker dagene mine på :=)

mannen var der og jobbet ,og som dere ser er det mye mold utenfor så ikke eg god plass å bevege seg i sko ,men hun fikk se da :=)

litt fotografering ble det :=) og heggen ser dere bak Mette

heggen og den er skikkelig riktblomstrende ,ja ja blomstringen er heldigvis kortvarig for alle som reagerer på den .

Mette takket for seg og reiste ,jeg skiftet kle og tok med litt lunch ut til sommerfjøsen der mannen var,og jeg tenkte att så moldete kunne dett ikke være forran døra,regnet hadde plasket ned og da skvatt våt mold opp etter dei nymala veggane ,hmm tenke .

Jeg ser rundt meg og får en god ide ,vegg til vegg teppe :=)

vi har mye mose på store steiner ,og steinen nede ved elva trenger jo det ikke så jeg hentet store flak og la ned tett i tett ,det ble et mykt og flott vegg til vegg teppe ute og så reint og fint :=)

det fulgte med litt blomster også :=) ,det gav meg en ide ,for jeg kan jo hente flere planter og sette dem ned ved sommerfjøsen ,det koster jo ikke noe :=)

en annen fin ting med dette dekket er att vi trenger ikke å slå slik som en må med gress

jeg rydder litt inne ,vi har ennå masse jobb ,men det blir litt bedre for hver dag vi jobber ,her blir det en langbenk ,manglet litt materiale i dag ,så da får vi gjøre det ferdig neste gang vi er der ,

og da jeg trodde vi skulle hjem ,ja da tok jammen mannen traktoren og løftet opp flere stubber med røtter ,så den blir mye jobb å rake ,og stelle til ,heldigvis er det mye mose å hente for det vil jeg ha på hele framsiden av huset :=) så får det komme gress på nedsiden ,kan ikke dekke hel marka med mose :=)men først må vi bli ferdige med snekeringen så vi slipper å kjøre traktoren helt opp ,når mosen er på plass ,lyt han parkere litt lengre nede hi hi

 

14 kommentarer

Siste innlegg