Dagens spasertur var fylt med sang

Våknet til regn i dag,men det kom en lang pause sånn midt på dag,jeg benyttet pausen til å gå en tur,turen ble fylt med sang,og det kom ikke fra meg

en grønnsisik sang så vakkert,jeg stoppet opp og såg flere,jeg ruslet videre,og det ble et helt kor,hvor kom det fra

der høgt oppe i et tre satt dei en hel flokk ,tror det er grønnsisik som tar en pause etter en lang flytur etter vinteren

alle dei svarte flekkane i treet er småfugler :=)det er tid for å ha alle sansene ute om du går en tur,for nå er ikke naturen lenger grå,den er full av sang og fargene kommer sakte men sikker tilbake

der det er lunt er trærne klare,som rogna her

blåbærblomster,om det er normalt så tidlig hvet jeg ikke,men det blir blåbær

og jeg fant dei aller føste vårblomstene også i dag,det er bare å se nøyere etter så ser du att naturen er i ferd med å våkne til liv igjen.

Vel heime igjen fikk jeg besøk av ei venninne,det ble en koslig dag :=)

8 kommentarer

Siste innlegg