det er lov å ombestemme seg

Ute raser uværet,jeg ser knappast ut av vinduene,vind og masse regn som er så tett att en kan begynne å lure på hvordan det skal ende,blir ingen tur på meg ut,men jeg sykler inne,har hatt en økt og skal ha en økt til :=)

Etter opperasjonen min overtok mannen i huset ansvaret for middagsplanleggingen,det ble slik siden jeg ikke kom meg ned i kjelleren,nå går det fint å gå ned trappa,men mannen har fortsatt den jobben og det er helt greit,jeg er like spendt hver kveld på hva han kommer opp med :=)

I dag er det festmiddag,intet mindre enn ytrefile av hjort

jeg har stekt den på begge sider,nå står den i ovnen på svak varme ,så den blir saftig og mør og ikke tørr og sterk stekt,det blir en glutenfri saus til,gulrøtter og rosenkål  og en klatt tyttebærsylte,mmmm gleder meg til middag :=)

Jeg følger en blogg om glutenfri og magevenlig mat,der skriver jeg att det ikke blir fastelavensboller hos meg,men det er jo lov å ombestemme seg :=) Siden været blir verre og verre ute tenkte jeg att det hadde vært hyggelig å prøve meg på bollebakst ,gluten og laktosefrie,det har jeg nemlig ikke prøvd meg på før .

Oppskriften gav 12 store boller,å du så enkelt det var og så myke og fløffy som dei ble og dei smakte akkurat som hveteboller skal smake,beste glutenfrie bakst jeg har laga

jeg bruker schar Bread-mix og vesken jeg brukte var rismelk og laktosefri yoghurt naturell ,det var superenkelt å trille bollene i hånden,hadde på bittelitt olje

silkemyke ,konsistens som vanlige hveteboller

med hjemmelaget sylte av rabarbra og villbringebær ,mmmm jeg angrer ikke på att jeg ombestemte meg .

Nå skal jeg kose meg med babystrikk er virkelig vær til det i dag

14 kommentarer

Siste innlegg