det gjør godt å gå

Da har vi fått tatt en endelig farvel med pappa,i går var det bisettelse.Nå skal livet vårt fortsette uten han som gav oss livet,det er sårt ,men livet må gå videre.

En fin ting når tankane råder er å gå og i dag har jeg virkelig gått,det snødde og sludda da jeg stod opp,men innen jeg gikk ut var det opplett og det har siden vært opplett :=)

jeg gikk ned til fjorden,på gatelykta som står nede  ved nausta ser jeg noe stort,jeg stopper for jeg hvet att det er en hegre,så jeg zoomer inn og knipser

jeg greier ikke holde kamera stødigt så litt uklart ble bilde,men det er en hegre :=)

det kom nysnø i høgda i natt,men her nede ved fjorden er det grønt,ja mange grønne vekster har faktisk holdt seg grønne hele vinteren

dagens bilde ut gjennom hjørundfjorden

og snur jeg meg hjemover blir det dagens bilde av Leira hvor jeg bor

jeg snur og går hjemover,som dere ser er det ikke mye snø her nede på veien

da jeg kommer hjem er det liv i plommetreet,kjøttmeiser og blåmeiser koser seg med hjemmelaget meisebolle .Jeg ville ikke inn igjen og fortsetter spaserturen min oppover,det måtte bli en runde rundt garden også

det glinset i trærne,dråpene hang løst hvorhen en snudde seg

og nå er jeg ikke lengre nede på grønn eng,nå kom jeg opp i vinterland

det er rikelig med sjekk i trea,det sies att det er et tegn på rein luft

bakkane er kvite,ikke mye men nok til att det lysner i naturen :=)

jeg ser utover bygda,sola begynner så smått å komme tilbake,i dag skinte den litt på fjorden,vi går en deilig tid i møte

jeg rusler nedover igjen,ser opp på trekrunene og kjenner att jeg gleder meg til en ny vår

19 kommentarer

Siste innlegg