det måtte bli en tur i dag

Ja nå er det en stund siden jeg gikk rundt garden,så i dag bare måtte eg :=)

ute på beite var gresset høgt,så det var vått og jeg måtte se hvor jeg trakket,det har ikke regnet på et par dager,men det er rart kor det ligger igjen alt det våte

bare eg kjem meg forbi granskogen så blir det reinere underlag :=)

så var jeg på tørr grunn og en granne slår en av jordene våre,ja vi har 2 bønder som slår våre marker siden vi ikke driver med dyr selv lengre ,godt her ennå er noen dyr som trenger mat til vinteren :=)

jeg ble obs på en mørk skygge i et epletre,godt jeg har god zoom,det var jøken,men den var helt stille,ikke en liten koko kom fra den,så seilte den stille vekk,men ikke langt og jeg fikk et par gode bilder like ved huset vårt

 

så for den og jeg såg den ikke igjen  :=) jeg går hjem og inn i hagen min,ville en tur bort i grønnsakshagen,da må jeg gå forbi fuglekassen og fluesnappermamma,ja hun gir beskjed altså

selv med nebbet fullt kvitrer hun veldig

jeg henter det jeg skal i grønnsakshagen og gir henne fred

mangold og i drivhuset var noen få brekkbønner klare for høsting,dei får være med i middagen i dag .

Jeg går oppom huset da jeg skal inn igjen,må liksom litt tett på dei vakre buskene som står i full blomst nå ,og det var en til som ville tett på ,den kom på bilde som en vakker linselus

sola skinner ikke,det var nokså kjølig da jeg gikk denne turen også,men nå når jeg har vært inne og spist litt har temperaturen steget til 21+,fortsatt skyet,men tror jammen jeg skal gå en liten tur til jeg :=) må nyte dei varme stundene

19 kommentarer

Siste innlegg