en tur på fjellet

etter dager med regn fikk vi en pause i går ,det var vått ute men opplett,jeg tok på regntøy og ruslet en tur oppover fjellsiden

jeg må benytte dei fine goværsdagene til å være litt ute,hagesesongen er over og da er det godt å gå i skog og mark i steden for:=)

jeg hadde med meg både soppkurv og bøtte for tenk om :=) ja dere ser den ikke sant

våt opp til knea men tørr under regnbuksa ,jeg kosa meg

ikke var det dumt å ta med kurv og bøtte heller :=) det er rart i år for etter en regnfull juli og tildels halve august og nå regn i en uke er det veldig lite sopp å finne mot normalt,men kantarellen som jeg knappast har opplevd her på Leira ,ja den popper opp flere steder jeg aldrig har funnet sopp tidligere :=)

grått i fjella men en fin dag alikavel ,må være glad når det ikke regner :=)

vel fornøgd med turen og jeg er klar for å gå ned igjen :=)

Da jeg kom hjem lurte svigermor på om jeg hadde fått med meg værmeldingen ,nei jeg hadde ikke det ,det meldte er fryktelig vær hos oss i dag ,så jeg bråbestemte meg foor å rydde hagen ,fikk i hus alle hagemøbler,figurer og annen løse gjennstander,så da kan vi slappe av uansett vær =)

så var det tid for å renske fangsten og da det ble litt tok det tid å renske tyttebæra ,kroppen protesterte da jeg var ferdige og halve natten ble smertefull ,alikavel var jeg ok i dag morges.

Det regner sidelengs ute ,det blåser og det er knapt over 9+ jeg har vasket hus ,strikker og kost meg med varm kakao ,tenker sesongen for kortebukse er over så jeg fylte opp vaskemaskina også ,da er  jeg klar til å ønske høsten velkommen :=) ha en fin dag

19 kommentarer

Siste innlegg