fruen gjør ting hun ikke liker

i dag har fruen virkelig utfordret seg selv,jeg måtte nemlig gjøre noe jeg ikke liker,helt ærlig er jeg såpass nervøs att beina dirrer innimellom ,men jeg gjorde det :=))

vi våknet til et nydelig vær og jeg tenkte det var greit å jobbe med sommerfjøsen for i neste uke melder dei regn,dermed pakket jeg sekken ,tar med niste så vi slipper å gå hjem midt i arbeidet.

Mannen hadde litt mer jobb på baksiden for der måtte dei fleste fjølene skiftes og hva hvad det så fruen gjooorde ? jeg måtte opp i stigen ,jeg prøvde så godt jeg kunne ,men måtte gi meg på øverste spiss og vindskeier ,men resten greidde jeg selv om det dirra litt,for dett er høgt selv om det ikke ser slik ut på bilde :=)

ingen sure miner her,men så høgt var det som gikk og jeg var rimelig stolt av meg selv  etterpå :=)

det jobbes på

det blir så fint ,og snille mannen tok helt oppe i spissen :=)

så var det baksiden ,ikke like høyt men høgt nok ,nye gamle bord er kommet på så er det bare å male da,men her malte vi side om side

og med rødmaling på så ser ingen att det er brukt forskjellige materialer :=)

så var vegg nr 3 også ferdige

men vegg nr 4 må vente for vi har ikke mer materiale som er egnett til yttervegg ,det må vi kjøåe for nooen bord skal skiftes der også ,skal gjøre litt mer inne der ute og dett er fin jobb om det regner neste uke :==) og etter det skal vi jo på en tur med bobilen :=)så vi får se når sistte vegg blir tatt,det haster ikke og den veggen er heldigvis ikke høge :=) der slipper vi stigen .

når vi satt der så hadde jo fruen et ønske til ,for her var dett tett skog i fjor høst,vi sagde det ned til ved og da var der mange stubber forran døra,noe jeg selvsagt ville ha vekk :=) og snille fruer får viljen sin:=)

dere ser stubbene og den uferdige veggen :=) vel først måtte vi flytte den gamle vogna litt og plogen ,

og med hjelp av traktoren og steinsvansen løftet han opp stubbene

og kjørte dem vekk :=)

nå er dett kun svart jord rett forran sommerfjøsen ,hva skal jeg gjøre med det ? førsk skal jeg ut med steinriva og rake det litt fint til og neste gang jeg er på butikken har jeg lyst til å kjøpe et par poser med blomstereng og strø frøene ut der,det burde jo bli kjempefint :=)

men nå er det helg og i morgen er det barnebarnbursdag igjen

 

10 kommentarer

Siste innlegg