gjør som musa ,lag flere ganger

I dag er det skikkelig surt ute ,det snør på tvers rett og slett,i går avsluttet vi dagen med blå himmel og jeg hadde brukt timer på å måke snø ,vi har liksom litt mer enn et lite tun i et byggefelt :=)

Men det er bare å hive seg rundt ,kle seg godt og gjøre som musa ,lage seg flere ganger ute :=)

på med dressen vanntett og varm ,under har jeg kun ullundertøy ,og i dag tilsier været att en tett pelslue er tingen

det er slettes ikke dumt å ha elva rett ved garasjen ,da er det bare å tippe snøen i elva og borte vekk er den .

Men elva renner jo ikke bort til løda og det er der vi har ved og ved må vi ha så da lager jeg ganger

en vei går fra inngang til veien ,en fra inngang til løda og en fra løda til kjeller ,her gjelder det å spare seg for unødvendig snømåking for det blir uansett nok av den sorten

det blir som musa ,den lager seg også flere ganger under snøen ,så slipper den å gå fram og tilbake :=)

det har kommet enorme mengder snø på kort tid

da jeg gikk ut var det fortsatt tørr fin snø og lett å måke ,men det snudde og ble våt snø ,klabbet seg under snøskuffen og ble bare tungt og trasigt,det er nå rasfaren er stor her inne med oss

det innbyr ikke til bålkos i hagen for her er det snart halvemeteren med snø å ha vekk for å komme bort til bålpanna .

Ja ja ,nå er det mørkt ute og det snør/sludder tett ,en ser knapt nabohuset ,men meldingane sier att vi får blå himmel og solskinn i morgen ,det er lov å håpe att meldingane er rette da :=) tenker eg koser meg resten av dagen med strikketøyet mitt eg for jeg har faktisk gått 5 kilometer i dag kun med snømåking :=)

8 kommentarer

Siste innlegg