hagearbeid er mer enn bare blomster

snø snø  og atter snø ,ja hagearbeidet må vente ,eller ? det er jo mye som kan gjørast selv om snøen ligger tykk ute på gresset og i bedda og i grønnsakshagen

som dere vet dere som følger meg så har jeg jo jobbet med å spa vekk snø på uteplassen så vi har god boltreplass oppom huset uten snø og i går tok jeg en svær haug på singelen på utsiden av treplattingen ,der hvet dere var det fint å ta vårarbeid

det har seg slik att her på gården har vi to slike benker ,en kan klappe dem sammen så dei er grei å flytte på ,det har vært svigerforeldra mine sine så dei er svært gamle og dei siste årene har vi ikke vært flinke å sette dem i hus om vinteren .

I dag bestemte fruen seg for att noe måtte gjørast og da kl ble 10 og sola kom over fjelltoppen bar det ut i hagen

mannen fikk av fjølane ,det tok litt tid da skruane var fastrusta ,men det gikk og fruen hun tok til med å pusse resten som er av stålrør

det ble fyrt opp i bålpanna ,der brente vi dei gamle fjølane til benken

og fruen pussa ,her skulle jobben gjørast skikkelig :=) og det tok sin tid ,her var det mange kriker og kroker

og når jeg var fornøgd og alt var vasket bar jeg det inn i drivhuset ,der var det varmt og deilig ,28+ når døra stod åpent ,bengalakken var overmalbar etter 5 timer i 23 + .

Når jeg rekker et strøk til får vi se i morgen får vi besøk og mandag er det sommeravslutning på strikkekafe ,men det gjør ingenting for benken står godt inni drivhuset ,rød og fin og dei nye fjølane ligger klare ,men det får dere se når hele benken er ferdige

Husker dere att jeg viste noen spirer som plutselig dukket opp inni drivhuset ? og jeg tenkte spinat ,i dag gikk det opp et lys ,nå hvet jeg hva det er

ja for i dag hadde den ene eller 2 var det dukket opp med frøet på hodet sitt og det var da jeg skjønte det ,det er spansk kjørvel ,en flerårig urt med smak av lakris :=) jeg fikk noen frø med Mette ,og jeg tok noen frø fra en urtehage ,husker ikke hvor men jeg husket plutselig att jeg hadde dyttet alle frøa i jorda inni drivhuset ,når det er mulig blir dei flyttet til grønnsakshagen ,o lykke gleder meg til å teste det ut i mat :=)

middagen ble spist ute ,lørdagsgrøt ,og jeg var ute i sola mellom hver gang jeg rørte i grøten hi hi ,jepp var ute til kl var 17 da gikk sola ned bak fjella og det ble fort kaldt ,7 timer i hagen og jeg brukte det meste av tiden på den benken ,vi har to ,men nå pusser vi opp en så får vi se om noen andre vil ha den andre ,ønsker dere en kjempefin lørdagskveld

10 kommentarer

Siste innlegg