hagesesongen er i gang

Så var jeg i gang ,snøen er borte og jeg kan begynne å rydde i hagen ,tradisjonen tro er hofter/bekken ødelagt etter bøying ,vondt og kjedelig ,men en må vist lide litt skal en få en trivelig hage til sommeren :=)

snøfritt ,joda nesten ,det ligger en liten haug med snø på nedsiden av huset og jeg spadde vekk siste rest på oppsiden ,drivhuset skal fiksast,tenker å bruke den som hagestue ,i bunnen har vi tykke betongheller,men siden det var drivhus mente jeg att det ikke var så nøye med et gulv i vater ,men som sommerstue er det en fordel så stoler og bord ikke står og vipper,dermed har jeg startet sesongen med å tømme drivhuset ,men herligheten så tungt det var å bære ut alle betonghellene

jeg startet med frisk mot før alt i drivhuset var ute,men på et tidspunkt såg jeg att alt måtte ut ,men det går fint så kan en sitte ute :=)

litt pause mellom bæringa hadde jeg

så var jobben gjort

og det tok et par timer for disse er veldig tunge .

Jeg tok en times pause før jeg igjen gikk i gang ute i hagen

denne gangen var det rusk og rask i bedda og løv fra rhododendron som faller av ned i steinane,det ble mange bøtter og det er den jobben som tar hoftene mine

ja ja det er bare en gang jeg tar denne grovrensken ute ,hagen begynner å bli slik att den ikke trenger så mye luking gjennom sesongen så får jeg tåle smerten nå noen dager til jobben er ferdige

litt av hagen tatt fra grønnsakshagen i dag :=)

ble ingen spasertur ,ble nok trakk fram og tilbake i hagen i dag :=)

 

11 kommentarer

Siste innlegg