helgeutfordring fra utifriluft

Ting vi ikke liker er helgens tema,det er mye jeg ikke liker men akkurat no er det spesielt en ting

skvalderkål,altså jeg luker og luker og dei vokser like fort opp igjen i urtehagen ,en kan bli så lei den planten og den er omtrent umulig å bli kvitt,vel kan den spises og går fint å plukke blader til salaten men det får no være måte på da hi hi

 

jeg liker heller ikke høymole,ser dere nøye på det siste bilde over her ser dere mengder med frø ,dei tar helt over og da dei er store og har dype røtter er den også umulig å bli kvitt om en ikke er bonde med sertifikat for å sprøyte så dei dør,men frøa lever godt i jorda og i avføringen til kyrne så en må sprøyte flere år på rad om en vil ha en jorde uten høymole,en plante mattilsyne gjerne kunne sett på svartelista over uønskede arter

vevkjærring,helt ok når den står der i ro ,men åpn oopp kjellerdøra en morgen og få spindelveet etter nattens jobbøkt disse kjerringene har hatt midt i ansiktet ,eller en går en tur i skogen og ikke ser spindelvevet som går der mellom 2 trær ,nei sånt liker jeg virkelig ikke ,og det er nok mye mer enn dette jeg ikke liker ,men dette var det jeg tok bilder av i dag

8 kommentarer

Siste innlegg