ikke likt for alle

 

I dag har jeg kokt plommesylte men det skal dere få slippe å se,da jeg var ferdige var jeg rimelig varm og hadde behov for luft,da gikk jeg ned på kaia for å prøve fiskelykken

joda jeg fikk fisk jeg ,en liten makrell og det er helt ok det :=)

en granne satt der også ,en stor makrell låg i baljen hans,han kaster ut snøret og der kom det en kjempeplask ,han får asveiva inn med mye motstand jeg hjelper ham og henter håven ,en turist tar håven og hjelper til så fisken går i håven ,jepp det er virkelig ikke likt for alle for gjett hva han fikk

en stor fin laks ,er det mulig ,men han fortente den så trottige som han har vært ,det var rogn i laksen og den fikk jeg ,prøver å lage kaviar så nå ligger den i salt og sukker i 2 dager før jeg skyller rogna og har det på glass med litt olje over ,om det blir godt gjennstår å se om to dager .

 

minken dukket opp for å rydde opp etter att fisken var sløyd,lenge siden jeg har sett den når vi fisker

to stk ,festlige å se på men ikke en ønsket art ,ja ja ,det var en spennende tur ned på kaia i ettermiddag som dere skjønner

12 kommentarer

Siste innlegg