Jeg er sikker i min sak

God morgen ,ja nå begynner snart politikerane å fronte sine saker ,til høsten er det nytt valg men jeg er sikker i min sak ,jeg hvet hvem jeg skal gi stemmen min til og en ting er klinkende klart,dei som ikke ønsker ny Strynefjellstunell i første periode som starter i 2022 får IKKE stemmen min for det må være den viktigaste veien vi har her jeg bor .

I går kjørte vi konvoi ,det var bevilget penger til oppstart av tunell ,men når regjeringen nå legger frem sine nye planer var tunellen alikavel ikke med ,det er skuffende ,kanskje dei skulle sett seg selv bak rattet i en trailer og kjørt gjennom disse tunellane fullesset med varer som skal ut til butikker og kunder for så å treffe motgående trailere midt i tunellen ,eller hva med å bli stående der vintersdag bommen er nede og tunellen stengt pga snø og vind ,du må på toalettet ,det haster men hvor skal du gå ? jeg fikk oppleve det i påsken ,4 timer stod vi der og folk gikk på do i grøfta,bak en container som ikke skjulte deg ,noen prøvde å springe opp i skogen men måtte gi seg på deg og dro ned buksa der dei stod ,dette er uholdbart vi MÅ ha ny tunell NÅ .

min mann jobber i recover ,firmaet hans stilte med 3 biler og jeg ble med ,har selv jobbet i det firmaet men da hette det iss ,nå er iss et rent vaskefirma  recover skadefirma

joda ,frp stilte opp dei ,dei vil kjempe for ny strynefjellstunell ,men jeg stemmer ikke på dem alikavel for det partiet sammarbeider mest med krf og høgre og dem såg jeg ikke snurten av ,skam deg Erna ,dette er noe alle partier burde se viktigheten av .

mye lys i tunellane gjorde det vanskelig å ta bilde,men dere ser ,smale tunellet uten midtstripe ,se for dere to svære trailere med tillhenger ,dei må pasere og det er nesten ikke råd ,det er smalt og jeg tipper mange har tatt borti fjellet i paseringen ,dette er ikke greit ,men Norge trenger varer til butikkane og svært mange trailere MÅ bruke disse tunellane daglig for å få frem varene

det var mange store biler som skulle gjennom i går og alle disse er avhengig av tunellane ,der er i dag 3 tuneller

det gikk i 30 hele veien over fjellet ,men det var fasinerande å se halen med biler både forran og bak oss,mest bak da vi var langt framme i konvoien

fortsatt mye snø over fjellet ,men i 30 hadde jeg god tid til å nyte og ta noen bilder

jeg synes det er så vakkert å kjøre over Strynefjellet igjennom alle 4 årstider

da vi kom til Grotli kjørte vi inn på parkeringen forran hotellet og frem til utgangen for retur ,slik att det ble plass til flest mulig å komme seg inn for dere ser her att kortesjen fortetter forbi

ville du møtt på slike svære biler i en smal tunell ?

synes du varene du kjøper er dyre ? kanskje akkurat det du trenger må gjennom disse tunellane for att akkurat du skal få det du trenger ,tenk på det ,der sitter en dyktig sjåfør bak hver ratt og gjør alt dei kan for å få varene fram ,og regjeringen burde se dette og gjøre veien ,tunellen og reisen tryggere for alle ,i dag bruker dei mange milioner på å returere på dei eksisterande tunellane ,litt sånn førstehjelp i påvente av nye tuneller ,hadde det ikke vært bedre å bare beholde tunellane som dei er og starte opp med nye med en gang ,brukt alle milionane på det ? det synes iallefall jeg og alle vi som bor her tror jeg er enige i det ,for nå sløser regjeringen veldig med skattepengane helt bak mål

16 kommentarer

Siste innlegg