jeg lagde meg en god dag

I dag bestemte jeg meg for att dagen skulle bli god,alt som ikke er greit i livet for tiden skulle ikke få plass,og jeg greidde det :=)

Det første jeg gjorde var å ferdigstille dei røde sokkane til 4 åringen,hadde planer om å begynne med et par til storebror også,men det får bli i morgen,for i dag begynte jeg på julekjole til lillemor .

Men da dagen skred frem og sola tittet frem fikk jeg endelig anledning til å vaske bobilen innvendig for sesongen.I helgen kjøre mannen den ut og jeg kosa meg :=)

Nå er den rein og fin innvendig,senga er klargjort og jeg har begynt å fylle skapene med klær,ikke så mye mer som behøves så er iallefall bilen klar om vi plutselig bestemmer oss for å dra på tur

I hagen er det fortsatt masse liv,jeg har oppriktig blitt glad i dei små fjærkledde vennene som har bestemt seg for å spise opp all maten som henger igjen etter vinterforingen

grønnsisiken har begynt å bli nokså tam

litt mer forsiktige bokfinken

og ennå forsvinner fluesnapperpappa fort når jeg går ut på plenen,men den blir nok vande med meg etterhvert og han synger så vakkert

En tur inn i drivhuset når bobilen var reinvasket

det har dannet seg mange blomsterknopper på den første paprikaplanten min ,spisspaprika kjøpt på coopen :=) og sådd frø i begynnelsen av februar

i år har jeg bare en squash plante,den er ennå i den bittelille potten jeg sådde frøet i,men se den har også begynt å sette blomsterknopp,så her er det på tide å plante ,den har jeg planer om å plante ut,men siden den er varmekjær har jeg ikke villet ha den ut ennå,men det er meget mulig jeg kan det nå,for nå er meldingane fine :=) så får jeg ha fiberduk over

jeg hørte att en eplebonde fikk ødelagt hele epleavlingen sin i år pga frost ,snø og kulde,i min hage blomstrer det ikke så fort,og det er jeg glad for nå,for først nå begynner mine å blomstre,det har nok reddet min eplesesong

to små epletrær,summered den ene,den andre husker jeg ikke hva vi kjøpte,men gode blir eplene

det gamle epletreet fikk en skikkelig kraftig beskjæring i fjor,da ble det ikke noen epler på det,men i år er det iallefall rikelig med epleblomstring på treet ,er bar eså vakkert :=)

og i morgen,ja da har jeg planer om å fylle ennå litt mere klede i bobilen,sånn att vi er rustet til all slags vær når vi drar på tur  :=)

25 kommentarer

Siste innlegg