jeg ville fange ørna på bilde

mandag og det betyr strikkekafe ,i dag skulleikke grannen så jeg bestemte meg for å spasere med fare for å måtte gå hjem også,men det var greit.

Jeg tok med kamera og gav meg en halvtimes slingringsrom på gåturen for jeg ville fange ørna om det var mulig .

Da var det bare å trakke i vei da bak tunellen ,for det er der jeg får kontakt med ørna

og jeg måtte trakke for her kjører ikke noe særlig biler ,kun dei som skal til hytta si og det blir ikke i ukedagene om vinteren ,så jeg fikk skikkelig trim var tungt å gå litt over 2 km i snøen,men så ser jeg ørna,stopper og og zoomer,selvfølgelig letter den og det ble vanskelig å fokusere på hvor den var,men jeg fikk da bilde

den flyr over hode mitt så jeg snur meg for å se den bak meg,men hallo der var det 2 stk hvor hadde nr 2 gjemt seg

jeg håpte da å få begge på bilde,men dei seiler så altfor fort og plutselig er dei bak skogen ,men jeg hadde opplevelsen ,havørn er en mektig fugl

jeg fortsetter og oppdager noe spesielt i snøen

en stor fugl hadde lekt seg og laget engler i snøen :=) 2 plasser var dette vingespennet i snøen  og det var ikke en liten fugl

da jeg kom til Bjørke valgte jeg å gå turveien langs elva og ikke bilveien ,her var lite snø på stien så det gikk fint

langs elva er der flere små gamle kvernhus,minner om ei tid som var

jeg kommerr til enden og går opp veien til ungdomshuset og der er det også spor i snøen

det er nok et ekorn som har sprunget over veien

så var jeg fremme bare minuttet før dei andre kom ,det var en hyggelig dag ilag med damene og jeg slapp å gå heim for der var ei som skulle forbi Leira ,da fikk jeg sitte på og godt var det for nå blåser det surt ute :=)

18 kommentarer

Siste innlegg