kreativ inne når det stormer ute

Våknet i dag til et forferdeligt vær,det regnet og sludda sidelengs og vinden tok godt tak ute,jeg hadde en boks med cottage chees i kjøleskapet som hadde gått ut på dato og tenkte jeg måtte få brukt den ,etter litt tenking og googling falt jeg for vegetar hamburgere :=)

jeg fant en oppskrift på tine .no og jeg hadde alle ingrediensane som skulle til :=)

chili er noe jeg ikke bruker så ofte,men det er godt innimellom ,kjøper en en pakke får en mer enn en trenger da putter jeg dem hele ferske i en boks og setter det i fryseren,der holder dei seg like fine i både 1 og 2 år

del den medan den ennå er frossen og den er like fin som dere ser,den blir litt bløt når den er helt tint ,men da er den jo allerede i gryta :=)

en skulle ha alt i en bolle og kjøre det til en farse med stavmikser,det gikk ikke

da er det godt en har en food prosesor den tok jobben på strak arm

så skulle farsen kvile i kjøleskapet ca 30 min ,etter det var det bare å steke karbonader

det skulle bli ca 8 burgere,jeg fikk 13 stk og mine var virkelig ikke små

jeg måtte smake og det ble dermed en smakfull lunch i dag ,ja for burgerane smakte godt ,men der er et men,dei er litt som mos ikke faste som en hamburger ,her kan en fint knekke dem med gaffelen ,men altså veldig gode på smak ,krydder og urter var etter smak og jeg tok litt forskjellig av det jeg fant i skuffen :=) fin måte å bruke en boks cottage cheese på som har gått ut på dato :=)

Men jeg har skrevet ned 2 andre oppskrifter også på vegetarburgere,så jeg har planer om å teste flere ,kanskje jeg finner den perfekte så vi kan ha en kjøttfri dag innimellom

15 kommentarer

Siste innlegg