litt av hvert på en vanlig hverdag

Dagen startet med kink i ryggen fortsatt ,men jeg skulle prøve meg på mine første surdeigsbrød før jeg viet ryggen noen form for oppmerksomhet .

En ting lærte jeg i dag,en god surdeigsbaker blir jeg ikke på første forsøk

brødene ble tunge men gode og dei sprakk skikkelig på toppen ,hmmm etter å ha googla og googla så tror jeg att jeg vil prøve med grytebrød på neste forsøk,men som sagt brødene var ikke så verst så dei blir spist :=)

når brødene var vel på plass i ovnen var det ryggen ,saunaen skulle få en mulighet til å myke den opp

god og varm i 60 varme grader fikk jeg tøyet godt ut ,jeg fikk i meg 1,5l vann det er viktig når en koker seg :=) men altså ryggen ble bedre den så dagen ble ikke så verst :=)

Da jeg hadde dusjet tok jeg en tur ut

ute skinte solen,den kaøde nordavinden hadde lagt seg og sommerfuglene danset på vårkålen

dei første løvetann har åpenbart seg ,og ingen kan si den ikke er vakker,bare synd den sprer seg så lett

turen går gjennom beitemark

skogen tar mer og mer til å bli skikkelig grønn nå

pinseliljene blomster nå og jeg er heldige som har mange

vi har 3 forskjellige plommetrær,dette treet blomstrer skikkelig for første gang,blir det like mye plommer som blomstring,ja da blir det mye ,blåplommene kommer i blomst også nå medan opalen venter litt

det ble en fin dag tross en vonde start på dagen

8 kommentarer
    1. Så mange fine bilder du viser frem her. Bra du er litt bedre i ryggen da. Ikke greit å gå slik, men bra du har sauna på plass altså..Ja, ikke enkelt med brødbaking. Tror ikke jeg skal prøve meg på dette…her går det knekkebrød..kjøpte altså! Fine blomster og så mange pinseliljer du har. Heldig du altså..Vakkert er det. Og fruktblomstring er så fint..Jaja, her var det vakkert….Fine bilde av deg i “gryta”.

    2. Aldri prøvd å lage surdeigsbrød.. bra di smakte godt selv om du ikke var helt fornøyd 🙂 Bra du fikk myka opp ryggen med litt varme..liker godt å sitte i badstue..men lenge siden nå.. Ellers var det masse flott natur og vakre blomster hos deg <3

    3. Så bra det hjalp med badstua. Og at ryggen ble bedre. Rygger kan være noe herk. Surdeigsbrød er godt, en stund siden jeg holdt på med det. Løvetann kan brukes til mye; saft, likør, steike den…. Det kommer tidligere hos deg ser jeg. Veldig vakre bilder.

    4. Det ble da brød dette😊
      Det viktigste er at de smaker godt. Hvis jeg ser at mine blir mørke på toppen så legger jeg bakepapir over de jeg.
      Jeg syns faktisk magen min er bedre. Men det er bare når jeg spiser brødet. Etter middag er det like ille. Aner ikke hva det er jeg ikke tåler så godt jeg.

      Det våres skikkelig hos deg nå. Flotte bilder😃

      1. ja jeg må følge litt med og legge noe over tror jeg og kanskje skru litt ned varmen om jeg baker flere grytebrød
        plages du med magen må du tenke over hva du har spist og ta bort en og en ting for å se om du blir bedre :=) jeg fungerer best på lavfoodmap diett ,du kan jo prøve det du også,bare å google så ser du hva det er

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg