lykke i en stamme

Her regner det skikkelig godt ute ,men det gjorde det ikke i førmiddag .Det lønner seg å følge litt med på værmeldingane ,så vi kledde oss etter frokost vi og tok en tur ut i vedaskogen ,det er nemlig masse lykke i en trestamme :=)

Den gir deilige kubber som igjen gir god varme til vinteren ,noen stammer blir til flott materiale som alle trenger og noe kan en lage møbler ,skåler og andre vakre ting med ,ja det er virkelig masse lykke i en stamme :=)

vi kunne se det regnet langt ute i fjorden ,men det var bare litt småyr her hos oss tidlig på dag

hulter til bulter men kjærringa samla det fint sammen

jepp og nede på veien står mannen og har det pent på traktor

og nå er det første lasset ferdig kappet og ligger tørt inne i løda :=)

disse fint opplødde strongane er svoger sine ,dei skal tørke ute

Jeg hadde satt brødeig så jeg ruslet hjem og bakte ut brødene ,5 i antall ble det sier meg fornøgde med dagens aktivitet eg :=)

Jeg har blitt påvirket av en reklame på tv2 ,laksepålegg ,ja den hørtes spennende ut og jeg er veldig glad i laks,så da jeg var i Volda fikk jeg tak i den ,begge variantane :=)

jeg åpnet en ,med vårløk og sitron og det er nettopp det det smaker ,vårløk og sitron,veldig sur og hvor var smaken av laksen ? dette blir første og siste kjøp

i dag åpnet jeg den med pepper  slik att jeg kunne dele min erfaring :=) den smakte laks,varmrøkt laks med en hint av pepper,en deilig smak som satt lenge i munnen ,skal jeg kjøpe flere ganger blir det med pepper for den var god :=)

Så da hvet dere det ,ha en fin lørdagskveld da ,tenker eg tar frem strikket mitt blir ikke mer i skogen i regnværet

10 kommentarer

Siste innlegg