Når det er mer enn varmt nok ute

Ja hva gjør en da,går i hus ? noen gjør det for jammen kan det bli i varmeste laget å være ute i egen hage,jeg er litt priviligert,for vi bor 3 minuts gange fra sjøen ,da er det fort gjort å rusle ned dit,avkjøle føttene og nyte den vesle brisen som er der men som mangler i hagen :=) og jeg har vært nede ved sjøen hele 3 ganger i dag for i hagen kunne ikke jeg sitte .

det første jeg går meg på er disse tre små nøstene,i går var dei ved tunellåpningen og i dag hadde dei jammen komt seg bort til naboens naust ,jeg rusler opp på veien for dei kan jo få litt fred disse små,naboen var ute og trillet barnebarn og jeg slår følge.

Litt lengre ute på dagen går jeg ned til vårt naust,tenkte jeg kunne sitte der i solen,jeg satt der en time med et helt orkester ved siden av

for tror dere ikke att dei tre små hadde forflyttet seg ennå nermere vårt naust og foreldrene hyler jo verre enn verst,men jeg er sta jeg også,låser opp og tar ut en stol ,tjelden fikk bare bråke ,for det er faktisk kun det den gjør,den går vekk fra ungene sine og skriker,og dei fikk skrike i en hel time

 

dei gikk litt opp og ned  ikke langt fra meg,og da en time hadde gått roet dei seg det ble stille inn i mellom,så lenge jeg satt stille og strikket,men så måtte jo jeg reise meg et par ganger og avkjøle føttene og da var det full sirkus igjen

ja ja ,jeg vasset no jeg ,fuglene fikk bare bråke

små krabber gikk sidelengs mellom steiner og skjell

sommerfuglene koser seg akkurat som jeg gjør

etter en god time pakker jeg sammen ,og tjelden er snar å fly bort til barna sine,merkelig fugl da :=) hjemme lager jeg middag ,og jeg sitter ute i solen,det er varmt men en stund tåler jeg det :=) hos oss går sola bak fjella kl 17.30 og det er litt tidlig ,så jeg vasker opp og går ned til naustet igjen ,for der skinner solen til 20.30 :=) og nå var det stille og rolig ,jeg beit meg til merke att tjelden hadde forflyttet seg til den andre siden av kaia,ja ja ,sikkert ikke bare bare med tre små som løper frem og tilbake,så får vi se da om dei kommer tilbake i morgen ,var deilig å nyte dei siste strålene uten maset fra to sinte tjeld iallefall

linerla holdt meg med selskap ,men den er bare koslig fredelig og ikke bråkete i det hele tatt

deilige dager , må bare nyte hver dag vi har denne sommeren

noen blomster takker for seg,og sprer sine frø for videre blomstring somre etter denne

andre blomster skinner på sitt beste nå,dagene er deilige og jeg nyter sommeren

håper dere også nyter disse gode sommerdagene

9 kommentarer
    1. Elsker finvær..men er avhengig av skygge eller å være et sted man kan bade 🙂 Så masse flotte bilder her..og jammen har dere et rikt fugleliv.. og du får tatt tydelige bilder av dem.. 🙂 Nå er di lyse syrinene litt på hell her hos oss..men stadig nye ting som blomstrer..<3<3

      1. ja en parasoll er godt å ha i hagen ,har ikke tatt den fram ennå men den kommer :=) alt blomstrer litt seint hos oss i år,frosten og snøen var i ferd med å ødelegge fpr syrinblomstringen ,er mye brunt på buskene ,men heldigvis mange blomster også

    2. Ja nå må vi bare nyte, for ingen vet hvor mye sånt vær vi får. Nå i kveld har jeg vært ute med to venninner, og vi har vært ute ja. Både spist og drukket, utendørs, til sent på kveld. Uten jakke på. Det var rett og slett fantastisk.
      På hjemmebane er det litt beising og maling på terrassen som er på gang. Datteren min har tatt initiativ. Og så er det så kjekt å se fine bilder hos deg. Selv om fuglene bråker og er sinte, så er det jo likevel artig som du skriver det. Naturen går sin gang 🙂

    3. Så vakre sommerbilder. Nydelig. Det rett og slett oser sommer av dette innlegget ditt her. Blir glad. Tjelden er masete. Og måkene også . En dag denne uka var det måkunger der jeg skulle bade. Det gikk jo ikke. De voksne var sinte og skrikete og stupa nesten ned på meg…Jeg måtte bare komme meg vekk….

    4. Jaa, nå må vi riktig NYTE! Det er fantastisk. Hørtes ut som dagen din var fin, til tross for tjelden. Ungene var virkelig noen nøster :). Du bada ikke da? Det er i alle fall god og ha sjøen i nærheten. Vi tenkte å henge i hengekøyer i natt, men så ble det utsatt til natten. Nyt denne dagen også. Klem <3

    5. Så helt fantastiske bilder du tar😃
      Man må nyte disse sommerdagene man har ja. Det er helt klart.
      Jeg klarte å være ei stund i sola i går, og det ga meg en deilig følelse hele resten av kvelden😊
      Ha en fortsatt god sommerhelg😚

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg