når fruensvilje har fått nok

jeg snakker selvsagt om snøen ,snø er ikke min greie ,jeg vil ha grønne enger og vakre vårblomster,så kom jo denne snøen i en 2 omgang og med 8- om natten smelter det ikke like fort vekk igjen ,så når fruensvilje har fått nok et det bare å hente snømåken og hjelpe til litt da :=) skal jo uansett ut og ha litt bevegelse ,så hvorfor ikke kombinere det med å hjelpe sola å få bort snøen litt fortere

det er ikke nevneverdig tungt for meg ,for vi er heldige og har en elv rennende forbi ,da er det bare å skubbe snøskuffen bortover og vips er snøen historie der den forsvinner ned i elven

nå får solvarmen bedre tak og jeg merket att det tynne laget som ble igjen smeltet fort

jeg spadde med snø i bakken opp til drivhuset og allerede er bakken tørr og fin

jeg brøyter meg gjennom brøytekanten

fram og tilbake og jeg må gå ennå fortere for nå smelter det nesten fortere enn jeg greier å gå ,mtte jo ha litt som snømåken kunne gli på om jeg ikke ville løfte og bære snømåka full av snø bort til elvekanten ,det ville jeg ikke :=) det er noen meter her ,måtte la et par 3 m stå igjen ,der var for lite snøhinne igjen på veien til å gli på

ferdig ,det gikk litt over en time ,nå har jeg vært inne 1.5 time og når jeg ser ut er det nesten ikke mer igjen ,innen dagen er omme tener jeg det er mest tørr asfalt igjen der ute og jeg synes det er helt herlig å se snøen forsvinne for nå vil jeg som sagt ha grønne marker og vakre vårblomster

20 kommentarer

Siste innlegg