om att og om att og omatte

i dag våknet jeg til en vakker himmel

snur eg meg og ser den andre veien er himmelen mesta blå

men det varte ikke lenge ,før frokosten var unnagjort hadde det skyet skikkelig til og tåka låg nede i fjella.

Jeg valgte derfor å være inne og strikke på den nye kufjordkoften min

den ser slik ut ,nå er ikke denne min og når strikkepakken ble lanser på søndag hadde dei forandret noen av fargene

dette er dei fargane som selges i strikkepakken ,og for meg er disse fargene fine nok :=)

jeg begynte friskt på lørdag og i går var selve bråten nede på bolen ferdige

brun og ikke blå og hvor langt har jeg kommet i dag ? vel jeg er på stedet kvil,jeg har strikket og rekt opp,lest oppskriften telt og strikket igjen for så å rekke opp ennå en gang ,hele 5 ganger ,da la jeg det vekk og telte på mønsteret

for om mønsteret skulle komme riktig midt bak på ryggen ja da skulle en ikke begynne på begynnelsen ,dumt å bruke penn ,for etter 2,5 omganger så var dette feil utgangspunkt og jeg måtte rekke opp og telle på ny,denne gangen brukte jeg blyant og jeg fant begynnelsen hvor jeg skulle begynne

med riktig begynnelse og en magnetplate som holder orden på hvor en er på mønsteret så går det fort å strikke ,bare for å oppdage en ennå større feil på omgang 5 ,sukk det var bare å rekke opp helt ned til bråten igjen ,

Så jeg er ikke kommet lengre selv om jeg har strikket i hele dag :=) men nå har jeg kommet forbi alle snubletrådene håper eg ,skal strikke mer i kveld,så krysser eg fingrane for att det nå blir helt rett .

ikke bare bare når en ikke leser oppskriften riktig ,da blir det sånn om att og om att og omatte hele dagen lang

Helt greit det blåser skikkelig nordavind ute og vi fikk litt styrtregn midt på dagen og jeg har god tid å strikke koften på :=)

12 kommentarer

Siste innlegg