øvelse gjør mester heter det

Ja som dere hvet har jeg laget lomper i dag,jeg har hatt lyst lenge men aldrig gjort det før.Nå leste jeg oppskriften og øste alt melet i potetmassen i en gang,vel det gikk men det var tungt å kjevle ut,ikke lett å få dem skikkelig tynne heller ,men jeg kokte nye poteter jeg for øvelse gjør mester har jeg hørt,dermed ville jeg prøve en gang til :=)

dette er potetlefsene jeg lagde først,fine ,gode ja men ikke så lette som dei skal være

dette er porsjon nr 2 ,og jeg sier det rett ut ,disse ble nærmest perfekte,ja det er vel lov å skryte litt av seg selv :=)

lette ,luftige ,tynne og så mye lettere å kjevle ut :=)

i den første oppskriften stod det 15 dl mel på 2 kilo poteter,jeg halverte og brukte dermed 7,5 dl mel

i den andre oppskriften stod det 100-150 g mel pr kilo poteter ,i tillegg ville det gjøre seg med litt fløte i deigen :=)

det var ganske stor forskjell på megden mel i disse to oppskriftene ,men den andre blir nok å foretrekke ja .

Mellom disse to bakstene kom posten,og gjett hva som låg der da ,jo en stor kvit konvolutt til meg :=)

og inni den konvolutten var det en vakker pakke til meg ,den glitret virkelig til meg

inni den vakre pakken var det en vakker pompadur ,ja dette er kalendergave fra frodith :=) jeg var heldige og vant luke nr 1 ,så tusen tusen takk snille frodith,denne ble jeg superglad for :=)

 

 

20 kommentarer

Siste innlegg