Sesongens første tur med bobilen

God morgen,i går startet vi bobilsesongen,en dagstur,men en trenger ikke alltid mange dager for å kose seg :=)

Årets første tur gikk til Stryn-Olden og videre inn i Oldedalen,vi kjører helt frem til parkeringsplassen for Briksdalsbreen ,betaler og herfra går vi opp til breen :=) Jeg er spendt på foten,men kan ikke la den stoppe meg i alt heller da :=)

Men før vi dro stekte jeg vafler,jeg hadde kommet til dag 3 med å lage en surdeigskultur,på 3 dagen skulle jeg kaste halvparten som jeg hadde i glasset før jeg tilsette ny mel og vann,jeg tenkte det ikke var nødvendig å kaste,så jeg tok det og lagde vaffelrøre av nesten ferdig surdeigskultur og speltmel + litt fullkornsrismel og det ble gode vafler uten bakepulver som hevemiddel,men hadde 2 egg da

Her har vi kommet oss til Oldedalen,det var så utrolig grønnt og frodigt der i dalen

vel fremme får vi nesten hele parkeringen for oss selv,men det var flere der,dei hadde benyttet seg av gratisparkeringen der turbussene står,nå var jo alt stengt og ingen busser å se,men jeg tenker vi skal uansett bruke parkeringen der vi betaler for oss,det er jo litt av dugnaden det også,vi vil jo att dei skal overleve denne sesongen :=)

Ja ja vi tar beina fatt så her kommer en liten bildeserie ,blir mange så jeg deler innlegget i to deler

sola skinte og temperaturen var prfekt å gå i ,og la det være sagt ,grusvei er mye bedre enn asfaltvei om en skal gå et stykke

en jettegryte det er det mange av langs denne veien

en brekant zoomet inn på lang avstand da

oppover det går,noen steder er det bratt andre steder flatt,sånn sett en helt perfekt blanding for en behagelig tur

er en på tur må en ha noen pust i bakken og nyte utsikten og ta noen selfier også

vi ser breen i det fjerne

en liten jettegryte fra den vesle istid

vi er oppe fra alle bakkane og nå er det bare flatt og vakkert innover

så er vi fremme,må bare gå gjennom denne porten av steinblokker :=) det kommer nok 2 innlegg til om dere vil se mer fra denne vakre dalen

8 kommentarer

Siste innlegg