skulle prøve fiskelykken

Ja det var planen i dag ,men så ble det ikke for noen prøvde fiskelykken før meg og fisken beit ikke på

da jeg kom ned var det en hel buss med ungdommer som fristet fiskelykken ,var nok en skuletur ,men dei fikk ikke fisk ,og da får jo ikke jeg fisk heller ,så det ble en spasertur istedenfor på meg

fortsatt ligger tjelden på egg ,men det må nerme seg klekking nå

pappa tjeld er rolig ,men han følger godt med når jeg går bort til eggene :=)men jeg rusler derifra lar dem få fred

det blomstrer og blandt blomstene surrer aurorasommerfuglane i mengder

den med orange tupper er en hann og den med grå tupper er ei hoe :=)

en låvesvale sitter på en linje over meg ,her er en god del svaler her inne i fjorden

noen blomster takker for seg medan andre kommer til ,men dei er vakre begge to slik dei står her nå

da jeg kom hjem tok jeg fram plenklipperen ,naboen skal ha et søskenbarn treff i helgen og da tenkte jeg det var greit å gjøre meg ferdig med litt kantklipping,greit att hagen ser fin ut med fremmedfolk i gatene :=)

det tok tid å klippe kanten her ,mellom alle plantene jeg har ,noe er stauder og noe er busker ,ting vil vokse og bli store ,men det tar tid,i mellomtiden må jeg klippe litt mellom hver plante

det var på tide å fjerne gresset som var veldig høgt,for bak alt gresset dukket valmuene opp mellom steinane langs elva og noen lupiner står i knopp ,nå kan blomstene blomstre og vi ser dem ,jeg tok en annen skråning også ,men da var jeg ferdige ,pakket vekk plenklipperen og gikk i hus for en dusj ,jeg blir jo så svett så en dusj var nødvendig ,

nå ser det presentabelt ut langs alle kanter og det er jo kjekt synes jeg :=)

Medan jeg jobbet var jeg ut og inn og logga meg inn på helse norge ,det er tid for min covid vaksine ,det blir på torsdag ,og det går greit for vi som tar nå får vente med dose to i 9 uker og da rekker jeg å komme meg hjem etter sommerferien :=)

12 kommentarer

Siste innlegg