sommer om dagen ,høst til kvelden

ja i dag varmet sola skikkelig ,i det vi skulle spise sein middag åpnet slusene seg og det bøtta ned etterfullgt av kraftig vind,nå er det opplett og vindstille men bare 11+ ,veldig omskifftelig for å si det sånn :=)

Det er ikke mye i drivhuset,skulle jo egentlig ikke ha noe der ,men det ble litt alikavel

mannen lurte jo noen paprikafrø ned i en potte jeg trodde jeg hadde fjernet alle ,men en lurte seg ned i jorda så jeg ikke fikk den med ,nå er det fire fine paprika på den ,,en kan ta planten inn til høsten og passe den gjennom vinteren og sette den ut til vååren igjen for paprika og chili er toårige ,og chili det har jeg og der kommer det mange frukter :=)spennede

denne har jeg ikke smakt før ,ikke sett den heller men nå er der iallefall 15 chili i drivhuset ,må bare bli røde nå

utrolig mange jungelagurker ,1cm lange hmm dei vil liksom ikke vokse ,dei skal bli litt runde og 3 cm når dei er ferdige ,så dei får no bare henge der :=)

i hagen var gleden stor i dag da jeg oppdaget att hasselnøtt treet mitt har fått sine første nøtter i år ,ser bare 8 nøtter men hallo,det er første gang der er nøtter på det

er spendt på om det er tomme skall eller nøtt inni :=) må vente til dei er modne i september / oktober

potetåkeren ser bra ut ,har testa en potet ,den var stor og fin og god :=) men venter med å ta opp til i september

etter regnet gikk jeg en tur rundt garden

på runden gikk jeg gjennom skogens ytterkant ,der fant jeg noen få fine sopp svartbrun rørsopp ,like god som steinsoppen

tenker eg steker dem i morgen :=) nå skal jeg finne senga ,det var fest hos naboen i natt da han hadde et utdrikningslag hjemme hos seg for en kompis og den musikken holdt meg våken til ca 3.30 i natt ,rekner med eg sovner fort i kveld :=)

10 kommentarer

Siste innlegg