strikket babykjole

I går var jeg ikke på nett,dagen gikk rett og slett med på å ferdigstille kjolen jeg har strikket på :=) julekjole til lille Mathilde,eller vinterkjole om foreldrene vil ha noe annet på julekvelden .

Kjolen er strikket i lanett babyull på pinne nr 2,5 og 3 .Jeg hadde akkurat 4 nøster med rødt liggande,skikkelig nisserødt ,kjøpt på tilbud siden fargen skulle gå ut av produksjonen,men til en liten julekjole synes eg fargen var perfekt,og jeg fikk krympe lageret litt med sånn tilfeldig kjøpt garn som jeg egentlig ikke viste hva jeg skulle bruke det til :=)

kanten nede på kjolen er strikket i blondestrikk

en liten feil gjorde jeg bak på kjolen,jeg såg feil på mønsteret og lagde splitt til 2 knapper i nakken,skulle bare være en :=) men det er en feil uten betydning

normalt legger jeg bort strikkepinnene på denne tid og tar en lang pause fram til seinhøstes,men tror ikke dei blir lagt vekk ennå for jeg har så lyst til  å strikke flere plagg :=) og best av alt,jeg har nok restegarn og rett type garn også til det jeg vil starte opp med :=) det blir ego strikk men det er lov det ikke sant hi hi .

Dagen i dag føler jeg har vært daff,men det har den egentlig ikke vært,jeg har vasket kjøkken og bad og jeg har vært i Volda hos fysioterapauten og trent styrke,og det er jo litt det ,ønsker dere en fortsatt fin dag da

12 kommentarer

Siste innlegg