utfordring fra utifriluft

Utifriluft utfordret oss to å ta bilder av sommerblomster som står standby inn i høsten og hos meg er det mange :=) jeg har i alle år hatt granium under tak gjennom sommeren men i år satte jeg dem ut og det har dei tålt godt :=)

joda skal rense denne kvite rakk det bare ikke i dag

noen av dem har jeg hatt i flere år et par av dem kjøpte jeg i vår som en bitteliten stikkling til 20 kr stykk ,må bare ta dem i hus før frosten om en vil ta vare på dem til neste år

ny av året er en tåre også den kjøpt som liten stikkling ,og for dere som ser godt til venstre på bilde så dukker det opp en annen plante,en løvemunn som kjem nå til høsten og den kommer fra et frø som har ligget i jorda for jeg har ikke sådd det i år

rosa margeritter ,hadde det i fjor,i år kjøpte jeg stemorsblomster ,når dei var ferdige oppdaget jeg att noe nytt dukket opp ,disse begynte å blomstre i helgen og er frø som har ligget i jorden fra i fjor ,fin bonus det da

hvet ikke hva denne heter ,men den er norskprodusert og levert og leverer fortsatt hele sesongen ,så her er det fortsatt frodigt i krukkene

denne stauden kjøpte jeg i juni og den har blomstret rikt hele sommeren og ennå blomstrer den i tillegg er der flere knopper ,her fikk jeg mye for pengene

denne staudesolsikken er ny og helt fantastisk ,høg 1meter eller litt mer og den tåler vinden godt ,står rak og fin og kommer mer og mer i blomst no

sådde vanlige solsikker også lav type ,dei blomstrer mer og mer også nå men tok ikke bilde,mange lave + en høg :=) bare å nyte ennå en stund for det har meldt fint vær hele uken

4 kommentarer

Siste innlegg